طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب
طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

يك نكته بسيار مهم در خريد نرم افزار CRM كه فروشندگان نمي‌خواهند شما بدانيد!

قيمت نرم افزار CRM چقدر است؟

رمز موفقيت برترين شركتها چيست؟

چطور يك كسب و كار بدون CRM مي تواند سرمايه شما را نابود كند؟

چگونه افزايش فروش را بدون افزايش بودجه براي تبليغات تجربه كنيم؟

 

CRM چيست؟

مديريت ارتباط با مشتري (CRM) يك فن آوري براي مديريت تمام روابط و تعاملات شركت شما با مشتريان فعلي و مشتريان بالقوه است. هدف ساده است: بهبود روابط تجاري. سيستم CRM به شركت ها كمك مي كند تا به مشتريان متصل شوند، روند را ساده كرده و سودآوري را افزايش دهند.

تمام شركتهاي برتر ايراني و خارجي، اول از CRM استفاده كردند، سپس پيشرفت جهشي خودشان را آغاز كردند!

با استفاده از نرم افزار CRM نيازي نيست هميشه در محل كار حضور فيزيكي داشته باشيد تا كارمندان، وظايفشان را به خوبي انجام دهند. بلكه مي‌توانيد در هر مكاني كه هستيد با يك كامپيوتر و دسترسي به اينترنت كسب و كار خود را مديريت كنيد. دقيقا همان كاري كه مديران برترين شركتهاي دنيا انجام مي‌دهند.

 

CRM براي چه بخشي از شركت است؟

يك سيستم CRM براي همه بخشهاي شركت از فروش، خدمات پس از فروش، طراحي و توسعه، استخدام، بازاريابي، و هر قسمت ديگر در كسب و كار كه نياز به تعاملات خارجي و روابط داخلي دارد، كاربردي است و موجب موفقيت شما مي‌شود. با CRM مي‌توانيد اطلاعات تماس، شناسايي فرصت هاي فروش، مشكلات مشتريان شاكي و كمپين‌هاي بازاريابي را در يك مكان مركزي مديريت كنيد.

با ديد باز و دسترسي آسان به اطلاعات، همكاري و افزايش بهره‌وري آسان تر است. مي توانيد ببينيد كه مشتري چگونه با شما ارتباط برقرار كرده، چه چيزي از شما خريداري كرده، خريد قبلي‌اش چه بوده، كدام فاكتورها را پرداخت و كدام را پرداخت نكرده است و بسياري از اين قبيل اطلاعات. CRM مي‌تواند به شركتها كمك كند تا در همه ابعاد، فعاليتشان را توسعه دهند. اين مهم مي‌تواند براي كسب و كارهاي كوچك نيز مفيد باشد، زيرا استارت آپ‌ها و كسب و كارهاي كوچك اغلب بايد راهي براي انجام كارهاي بيشتر در زمان كمتر پيدا كنند.

 

يك نكته بسيار مهم در خريد CRM كه فروشندگان نمي‌خواهند شما بدانيد!

اغلب فروشندگان بدون در نظر گرفتن اين نكته كه اين نرم افزار براي شما سود آور است يا خير، به شما پيشنهاد خريد مي دهند! ما با يك فرمول خيلي ساده مي توانيم به شما بگوييم كه زمان خريد نرم افزار فرا رسيده يا اينكه فعلا براي خريد اقدام نكنيد.

اگر زماني رسيد كه ديديد مرتباً از مشتريان خود اين سوالات را مي‌پرسيد، متوجه مي‌شويد كه مي‌توانيد به فكر يك نرم افزار CRM باشيد:

  • شماره تلفن شما چيست؟
  • آخرين سفارش شما چه بوده است؟
  • آيا با فرد ديگري از اين شركت صحبت كرده‌ايد؟
  • در چه طرحي(plan) قرار داريد؟
  • چه مدت است كه مشتري ما هستيد؟

پس مي‌توانيد به فكر يك نرم‌افزار CRM باشيد.

 

 

مي دانستيد نرم افزار CRM پارميسافت بروي سيستم عامل هاي Linux، maغير مجاز مي باشد و Windows قابل اجرا است؟

 

 

CRM پارميسافت چه امكاناتي دارد؟ 

براي مشاهده‌ي امكانات CRM پارميسافت به صفحه‌ي نرم افزار CRM مراجعه كنيد.

 

تخمين قيمت نرم افزار CRM از نرم افزار هاي مشابه؟

يك CRM خارجي با امكانات مشابه مبلغ ۲۱۰دلار ماهانه از شما دريافت ميكند بعلاوه ۸دلار بابت هر كاربري كه از نرم افزار استفاده كنند.
اگر يك شركت ۱۰نفره داشته باشيد و بخواهيد اين نرم افزار را به مدت يكسال استفاده كنيد، مي‌بايست مبلغي معادل ۳۴۸۰دلار پرداخت كنيد.
كه با حساب دلار ۱۲هزار تومان معادل ۴۱٫۷۶۰٫۰۰۰ چهل و يك ميليون و هفت صد و شصت هزار تومان فقط در يك سال مي‌شود.

درحالي كه به دليل عشق فراوانمان به اين نرم افزار و همچنين براي اينكه دوست داشتيم تمام مديران بتوانند از اين نرم افزار استفاده كنند، قيمت اين نرم افزار فوق العاده را فقط ۷۵هزار تومان به ازاي هر كاربر در نظر گرفتيم.

البته همانطور كه مي دانيد اين قيمت براي CRM ابري مي باشد. اگر ميخواهيد يك CRM سفارشي دقيقا مطابق با نيازهاي شركت خودتان داشته باشيد، درست مانند كت و شلواري كه فقط براي شما دوخته شده است، مي توانيد با ما تماس بگيريد.

 

يك كسب و كار بدون CRM مي تواند سرمايه شما را نابود كند!

حالا خودتان محاسبه كنيد هر روزي كه از CRM استفاده نمي كنيد چقدر متضرر مي شويد؟

 

 

چگونه افزايش فروش را بدون افزايش بودجه براي تبليغات تجربه كنيم؟

 

 

براي مطالعه‌ي ادامه‌ي متن  به صفحه نرم افزار CRM در سايت پارميسافت مراجعه كنيد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: نرم افزار CRM، crm پارميسافت،
موضوع:
[ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۳۱:۵۹ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]

 CRM چيست؟ مخفف چه چيزي است و چرا براي كسب‌وكارتان بايد به آن اهميت دهيد؟ CRM چگونه مي‌تواند كسب‌وكار شما را سودآور كند؟

 

چطور CRM با واحدهاي فروش، بازاريابي و خدمات پشتيباني مشتري آميخته مي‌شود؟ مشتري را در اول قرار دهيد، ساختار سازماني را بشكنيد تا تبديل به يك سازمان مشتري محور شويد.

CRM چيزي فراتر از تكنولوژي است. اگر به‌درستي اعمال شود، به شما كمك مي‌كند كه روابط با مشتري را بهتر مديريت كنيد و درآمد خود را افزايش داده و يك تجربه فوق مشتري ايجاد كنيد.

CRM مخفف Customer Relationship Management به معني مديريت روابط مشتري است.

CRM براي اين موضوع طراحي شده است كه شركت‌هاي بزرگ بتوانند درآمد و سود خود را افزايش داده، هزينه‌ها را كاهش داده و در نهايت وفاداري مشتري را بهبود ببخشند.

فلسفه CRM بسيار ساده است:

مشتري را اول قرار بده!

هنگامي كه كسب‌وكار شما به هر تراكنشي از دريچه چشم مشتري نگاه كند، تجربه بهتري را به مشتري عرضه مي‌كند كه اين موضوع وفاداري مشتري را به كسب‌وكار شما افزايش مي‌دهد. نتايج بررسي‌ها و مطالعات مختلف نشان مي‌دهد كه ارزش مشتريان وفادار چيزي نزديك به ۱۰ برابر اولين خريد آن‌ها است. بنابراين، فراهم آوردن يك تجربه جالب توجه براي مشتري، ضرورتي انكارناپذير براي رشد و توسعه كسب‌وكار است و يكي از مواردي كه نقش بسيار مهمي در رقم خوردن اين تجربه دارد، نحوه مديريت ارتباط با مشتري است.

نرم افزار CRM چيست و چه‌كار مي‌كند؟

آشنايي با نرم افزار CRM : نرم‌افزاري است كه اطلاعات تماس مشتري، مانند ايميل، تلفن، وبسايت، پروفايل رسانه‌هاي اجتماعي و مواردي از اين دست را ثبت مي‌كند. به‌علاوه، اين سيستم مي‌تواند اطلاعات ديگري مانند اخبار فعاليت‌هاي شركت مورد نظر را به‌طور خودكار دريافت كرده و جزئياتي همچون علايق شخصي مشتري در تعاملات را نيز ثبت كند.

مشخصه‌هاي رايج نرم‌افزارهاي CRM شامل موارد زير مي‌شوند:

  • اتوماسيون بازاريابي: ابزارهاي CRM مي‌توانند چرخه حيات مشتري را تقويت كنند. اين ابزارها مي‌توانند وظايف تكراري را به‌صورت خودكار انجام دهند. به‌عنوان مثال، زماني كه يك مشتري به‌عنوان مشتري جديد وارد سازمان مي‌شود، سيستم مطالب مربوط به بازاريابي را از طريق ايميل يا رسانه‌هاي اجتماعي براي او ارسال كرده تا به يك مشتري دائمي تبديل شود.
  • اتوماسيون نيروي فروش: اتوماسيون نيروي فروش غالبا به‌عنوان مديريت نيروي فروش شناخته مي‌شود و هدفش اين است كه از دوباره‌كاري بين كارشناس فروش و مشتري جلوگيري كند و اين سيستم از طريق پيگيري خودكار تمامي تماس‌هاي قبلي مشتري و فروشنده، اين كار را انجام مي‌دهد.
  • اتوماسيون مركز ارتباط: اتوماسيون مركز ارتباط به اين منظور طراحي شده كه جنبه‌هاي خسته‌كننده‌ي وظايف كارمند مركز ارتباطي را كاهش دهد. اين خودكارسازي مي‌تواند شامل صداي از قبل ضبط‌شده باشد كه براي حل مشكل يا توزيع اطلاعات به مشتريان به كار مي‌رود. ابزارهاي نرم‌افزاري مختلف كه با ابزارهاي ديگري كه روي دسكتاپ كارمند قرار دارند، ادغام مي‌شوند، مي‌توانند به درخواست‌هاي مشتريان رسيدگي كنند تا زمان تماس‌هاي تلفني كوتاه شده و فرآيند خدمات مشتريان ساده‌تر شود.
  • تكنولوژي مكان‌هاي جغرافيايي يا خدمات مبتني بر مكان: بعضي از سيستم‌هاي CRM شامل تكنولوژي‌هايي مي‌شوند كه مي‌توانند با اپليكيشن‌هاي وابسته به GPS ادغام شده و كمپين‌هاي بازاريابي را بر اساس مكان جغرافيايي مشتري دسته‌بندي كنند. تكنولوژي مكان‌هاي جغرافيايي همچنين مي‌توانند به‌عنوان ابزار مديريت شبكه با هدف پيدا كردن مشتريان احتمالي بر اساس مناطق جغرافيايي و مكان به كار گرفته مي‌شود.

نرم افزار CRM

سيستم CRM اين اطلاعات را سازماندهي مي‌كند تا بتواند تاريخچه كاملي از تعاملات افراد و شركت‌هاي مختلف را در اختيار شما قرار بدهد تا از اين طريق درك بهتري نسبت به رابطه خود در طول زمان پيدا كنيد.

نرم‌افزار CRM با ثبت تعاملات مشتري با كسب‌وكار و نشان دادن يك نماي ۳۶۰ درجه‌اي از وي و همچنين با فراهم آوردن اطلاعات مورد نياز براي داشتن مكالمات بهتر با مشتريان، امكان مديريت بهتر ارتباط با مشتري را فراهم مي‌آورد.

معرفي يكي از بهترين نرم افزارهاي CRM

نرم افزار CRM پارميسافت به‌صورت خودكار وظايف و پيگيري‌هاي مشخص‌شده براي كارمندان را در زمان‌هاي معين به آن‌ها يادآوري مي‌كند. اين نرم‌افزار تحت وب امكان اتصال به سانترال مركزي شركت يا سازمان شما را دارد؛ و روند آن به اين صورت است كه هر وقت تلفن شروع به زنگ زدن مي‌كند، اطلاعات مشتري در سيستم نمايش داده مي‌شود كه به‌سادگي و به‌سرعت مي‌تواند به تاريخچه و سوابق مشتري دسترسي پيدا كرد. اين سوابق عبارتند از: تماس‌هاي انجام‌شده، پيامك‌ها، ايميل‌ها، فكس‌ها، پيگيري‌هاي انجام‌شده، قراردادها، نمايش وضعيت كارهاي كنوني مشتري و اينكه همكاران در تماس‌هاي قبلي با مشتري چه مباحثي را دنبال كردند و نتيجه تماس‌هاي قبلي چه بوده است.

همچنين امكان انجام درخواست‌هاي درون سازماني مانند درخواست مرخصي, درخواست برگزاري جلسه و ساير درخواست‌هاي داخلي كه ممكن است در كسب‌وكار خود داشته باشيد را مي‌توانيد در نرم‌افزار CRM به‌راحتي هدايت كنيد. مي‌توانيد آمار و نمودارهاي گويايي از وضعيت كسب‌وكار و سازمان خود داشته باشيد كه در تصميم‌گيري‌هاي اساسي به شما كمك بسيار زيادي خواهد كرد.

امكانات CRM پارميسافت:

  • داشبورد مديريتي
  • محصولات
  • مديريت مشتري
  • نمايندگي‌ها
  • اتصال به سانترال
  • وظايف و يادآوري‌ها
  • فروش
  • درخواست‌ها (تيكتينگ)
  • پيگيري‌ها
  • اطلاعيه و دستورالعمل‌ها
  • سطوح دسترسي
  • خدمات پس از فروش
  • گردش كار
  • پنل مشتريان
  • مديريت پرسنل
  • اطلاع‌رساني

يكي از مشخصه‌هاي نرم افزار CRMپارميسافت كه آن را از نرم‌افزارهاي مشابه تميز مي‌دهد، قابل توسعه بودن اين نرم‌افزار است. اين نرم‌افزار در صورت درخواست كاربر از طرف شركت، قابل به‌روزرساني است. همچنين امكان افزودن امكانات جديد در اين سيستم وجود دارد. اين در حالي است كه نمي‌توان به سيستم‌هاي هم‌رده‌ي اين نرم‌افزار تغييري اعمال كرد.

براي مطالعه‌ي ادامه‌ي متن به CRM چيست مراجعه كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۰۹:۰۸ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]

نحوه غيرفعال كردن ويرايشگر گوتنبرگ وردپرس 

بخش بزرگي از جامعه وردپرس هنوز براي ويرايشگر گوتنبرگ كه ويرايشگر پيش‌فرض وردپرس ۵٫۰ است، آماده نيست. وردپرس ۵٫۰ در ۶ دسامبر ۲۰۱۸ منتشر شد.

منظور ما را اشتباه برداشت نكنيد، ما نسبت به گوتنبرگ هيجان‌زده‌ايم و فكر مي‌كنيم در بلندمدت تاثير مثبتي بر CMS در كل خواهد داشت. پيشنهاد مي‌كنيم كه آن را امتحان كنيد و در يك محيط آماد‌ه‌سازي تست كنيد. بسته به سايت شما، ممكن است هيچ مشكلي برايتان پيش نيايد. در واقع خيلي‌ها ويرايشگر جديد را مي‌پسندند. اما نمي‌توان افراد بسياري را كه هنوز براي آن آماده نيستند، ناديده گرفت.

توسعه‌دهندگان همچنان در حال تست و به‌روز رساني افزونه‌ها، تم‌ها و صفحه‌سازهاي خود هستند (يا بدتر آن كه بعضي هنوز تست و به‌روز رساني را هم شروع نكرده‌اند). از اين رو احتمالا بايد غيرفعال كردن گوتنبرگ را مدنظر قرار دهيد، تا زمان آزمايش مناسب همه چيز را به دست بياوريد. و اين زمان معمولا بين تعطيلي‌ها نيست. شايد هم بخواهيد براي يك نسخه پايدارتر صبر كنيد. اين نسخه به نظر با عجله عرضه شده است.

 

غيرفعال كردن ويرايشگر گوتنبرگ وردپرس

ويرايشگر گوتنبرگ وردپرس در وردپرس ۵٫۰ پيش‌فرض است. مشخصا يعني شما بايد كاركرد ويرايشگر جديد را غيرفعال كرده و ويرايشگر قبلي را بازگردانيد. در ادامه راه‌هاي ساده‌اي براي غيرفعال كردن ويرايشگر گوتنبرگ به شيوه‌اي آمده كه جريان كار روزانه شما را مختل نكند. سپس مي‌توانيد از وردپرس به مانند شيوه‌اي كه در دهه گذشته استفاده مي‌كرديد، استفاده كنيد.

مهم است كه به ياد داشته باشيد اين شيوه‌ها به احتمال بسيار بالا راه‌حل بلندمدت نيستند. وردپرس مصرّ است كه گوتنبرگ را وارد كار كند و بالاخره در زماني بايد با آن سازگار شويد. تيم وردپرس اعلام كرده كه افزونه ويرايشگر كلاسيك به طور رسمي تنها تا تاريخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ پشتيباني خواهد شد.

 

 
 
 

 

 
 

حتما بخوانيد : ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

روش اول: افزونه ويرايشگر كلاسيك وردپرس را نصب كنيد

افزونه وردپرس ويرايشگر كلاسيك، افزونه جديدي نيست و به سادگي ويرايشگر وردپرس قبلي را كه به آن عادت داشتيد، بازمي‌گرداند. اين افزونه توسط همكاران وردپرس ساخته شده و به طور كامل توسط تيم اصلي وردپرس به عنوان راه فعلي جهت بازيابي ويرايشگر قبلي تاييد شده است. اگر با بلاك ويرايشگر جديد گوتنبرگ به مشكل برخورده‌ايد، اين راهي براي حل مشكل است.

 

غيرفعال كردن گوتنبرگ

 

افزونه ويرايشگر كلاسيك هم اكنون بيش از ۶۰۰ هزار دانلود فعال داشته و نمره‌دهي آن ۵ از ۵ بوده است. اين افزونه همچنين ويجت داشبورد «گوتنبرگ را امتحان كنيد» را كه ممكن است در نسخه ۴٫۹٫۸ ديده باشيد پنهان مي‌كند.

مي‌توانيد آن را از مخزن وردپرس يا با جست‌وجوي عبارت «ويرايشگر كلاسيك» در داشبورد وردپرس(پيشخوان)، زير بخش افزونه، اضافه كردن مورد جديد (Plugins → Add New) آن را پيدا كنيد. سپس روي «حالا نصب كن» كليك كرده و افزونه را فعال كنيد.

 

غيرفعال كردن گوتنبرگ

 

زير بخش تنطيمات و نوشتار (Settings → Writing) چند حالت مختلف وجود دارد كه مي‌توانيد از بين آن‌ها انتخاب كنيد.

  • قرار دادن حالت پيش‌فرض براي تمام كاربران روي يكي از حالت‌هاي ويرايشگر كلاسيك (پيش‌فرض) يا ويرايشگر بلاك گوتنبرگ.
  • به كاربران امكان تغيير ويرايشگر را بدهيد. مي‌توانيد قابليت تعويض بين ويرايشگر بلاك گوتنبرگ و ويرايشگر كلاسيك را فعال يا غيرفعال كنيد.
 

غيرفعال كردن گوتنبرگ

 

در ادامه مثالي از هر يك را به شما نشان مي‌دهيم.

 

حالت اول: ويرايشگر پيش‌فرض براي تمام كاربران

تنظيمات پيش‌فرض براي افزونه ويرايشگر كلاسيك آن است كه به ويرايشگر اصلي كه پيش از اين از آن استفاده مي‌كرديد بازمي‌گردد (همان‌طور كه در ادامه ديده مي‌شود).

 

غيرفعال كردن گوتنبرگ

 

حالت دوم: به كاربران امكان تغيير ويرايشگرها داده شود

همچنين اين قابليت را داريد كه به كاربران حق انتخاب بدهيد. شايد بخواهيد ويرايشگر پيش‌فرض در حال حاضر كلاسيك باشد، اما اين قابليت را داشته باشيد كه بين ويرايشگرهاي كلاسيك و بلاك گوتنبرگ تعويض داشته تا شروع به يادگيري ويرايشگر جديد كنيد.

اين به صفحه نمايش صفحات و پست‌ها گزينه ويرايش جايگزين اضافه مي‌كند. استفاده از اين، لينك‌ها، پست يا صفحه مربوطه را در ويرايشگر كلاسيك در ويرايشگر بلاك گوتنبرگ باز مي‌كند. اگر مي‌خواهيد كاربران قابليت انتخاب نداشته باشند، مي‌توانيد اين‌ها را با هم غيرفعال كنيد.

 

غيرفعال كردن گوتنبرگ

 

معكوس اين حالت نيز كار مي‌كند. شايد بخواهيد ويرايشگر بلاك گوتنبرگ پيش‌فرض باشد، اما به كاربران اين اجازه را بدهيد كه در زمان لزوم ويرايشگر را به حالت كلاسيك تغيير دهند. اگر لينك ويرايشگر كلاسيك را كليك نكنيد، پست‌ها و صفحات در ويرايشگر بلاك گوتنبرگ باز مي‌شوند (كه در ادامه نيز در تصوير آمده است).

 

غيرفعال كردن گوتنبرگ

 

اگر مشترياني داريد و نگران اين هستيد كه گزينه‌هاي ويرايشگر كلاسيك زير صفحات افزونه و نوشتار نشان داده شوند، مي‌توانيد افزونه Addon رايگان ويرايشگر كلاسيك را نصب كنيد. اين تمام تنظيمات را پنهان مي‌كند. يا مي‌توانيد افزونه جايگزين زير را بررسي كنيد.

 
 

روش دوم: افزونه وردپرس غيرفعال كردن گوتنبرگ را نصب كنيد

با اين كه افزونه ويرايشگر كلاسيك به طور رسمي جهت بازيابي ويرايشگر قبلي پيشنهاد شده، شما مي‌توانيد افزونه وردپرس غيرفعال كردن گوتنبرگ را نيز امتحان كنيد. اساسا همان كار را انجام مي‌دهد، اما چند ويژگي اضافه نيز به همراه دارد هرچند حجم آن خيلي كم است. اگر با مشترياني كار مي‌كنيد، اين احتمالا راه‌حل بهتري باشد. توسعه‌دهنده اين افزونه، جف استار اين گونه مي‌گويد:

«اين يك راه‌حل جامع و كامل براي مديريت گوتنبرگ است. تمام ردهاي گوتنبرگ را پنهان كرده و آن را با ويرايشگر كلاسيك جايگزين مي‌كند.»

 

غيرفعال كردن گوتنبرگ

 

افزونه غيرفعال كردن گوتنبرگ در حال حاضر بيش از ۹۰۰۰ دانلود فعال داشته و نمره‌ آن ۵ از ۵ بوده است.

مي‌توانيد آن را از مخزن وردپرس يا با جست‌وجوي عبارت «غيرفعال كردن گوتنبرگ» در پيشخوان وردپرس، زير بخش افزونه، اضافه كردن مورد جديد (Plugins → Add New) آن را پيدا كنيد. سپس روي «حالا نصب كن» كليك كرده و افزونه را فعال كنيد.

 

غيرفعال كردن گوتنبرگ

 

يك نكته خوب در خصوص اين افزونه اين است كه تنظيمات در فهرست خود آن در بخش تنظيمات، غيرفعال كردن گوتنبرگ (Settings → Disable Gutenberg) قرار داده شده‌اند. در صفحه پيش‌فرض نوشتار، گزينه ديگري اضافه نمي‌كند. اين موضوع خوبي است زيرا همان‌طور كه در تصوير پايين مي‌بينيد، يكي از گزينه‌ها پنهان كردن فهرست خود افزونه است. اين گزينه اساسا فهرست را براي همه نامرئي مي‌كند.

و به مانند ويرايشگر كلاسيك، گزينه غيرفعال كردن ويجت فراخوان «گوتنبرگ را امتحان كنيد» نيز در داشبورد وجود دارد.

 

براي مطالعه‌ي ادامه‌ي متن به غيرفعال كردن گوتنبرگ در بلاگ پارميسافت مراجعه كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۵۰:۵۲ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]

CRM چيست ؟

عصر، عصر ارتباط با مشتري هاست و دوام برند شما به مشتري‌هاي شما بستگي دارد. مشتري‌هايي كه حاضرند در قبال ارزشي كه براي آن‌ها ايجاد مي‌كنيد به شما پول بدهند. اما آيا تابه‌حال به اين موضوع فكر كرده‌ايد كه تا كجا مي‌توانيد آنها را راضي نگه داريد و محصولاتتان را بفروشيد؟ نبض برند شما تا كِي براي مشتري‌ها خواهد زد؟ اين مساله آنقدر اهميت دارد كه نرم‌افزارهايي با نام CRM براي مديريت ارتباط با مشتري ساخته شده‌اند و كمك مي‌كنند تا بتوانيد روابط خود را با مشتري هاي خود مديريت كنيد. براي آشنايي با اين نرم‌افزارها و شناخت هرچه بيشتر سيستم مديريت ارتباط با مشتري ، در اين مقاله همراه ما باشيد.
مديريت ارتباط با مشتري چيست؟
مديريت ارتباط با مشتري كاري است كه شما انجام مي‌دهيد؛ چگونه با مشتريان خود كار مي‌كنيد، به آن‌ها خدمت‌رساني مي‌كنيد، و آن‌ها را پشتيباني مي‌كنيد. در حقيقت، يك استراتژي براي ايجاد ارتباط با خريداران فعلي و بالقوه‌ي شما و درك نيازهاي آن‌ها است تا بتوانيد به آن‌ها كمك كنيد كه با استفاده از محصول شما موفق شوند.
به نظر وقت‌گير است؟ اگر اينطور فكر مي‌كنيد بهتر است هر چه زودتر نظرتان را عوض كنيد.
در واقع تجربه‌ي مشتري اساسي‌ترين عنصر در استراتژي رشد شما و راه درست اداره‌ي يك كسب‌وكار است. هيچ شركتي، چه بزرگ و چه كوچك، ديگر نمي‌تواند آن را ناديده بگيرد. همچنان كه Forrester در مطلب خود درباره‌ي روند حركت CRM گزارش كرده است: «شاهد اين هستيم كه شركت‌ها از سال ۲۰۱۷ به بعد، بيشتر و بيشتر از ارزش اقتصادي مديريت ارتباط با مشتريان آگاه مي‌شوند.»
CRM مخفف كلمه Customer Relationship Management است و معني نرم افزار CRM مي‌شود نرم‌افزار (يا سيستم) مديريت ارتباط با مشتري.
نرم‌افزارهاي CRM، مديريت ارتباط و مخاطب را در مقياس بالا از طريق جمع‌آوري داده، بخش‌بندي، خودكارسازي، و تحليل ميسر مي‌كنند. Infusionsoخيلي مفيد و مختصر مي‌گويد كه «كاركرد اصليCRM، مديريت مخاطب است و به شما قدرت ردگيري و بخش‌بندي حجم خيلي زيادي از متغيرهاي مخاطبان را مي‌دهد.»
طبق گفته Harvard Business Review، «نرم افزار CRM اگر به درستي استفاده شود، به شركت‌ها اجازه مي‌دهد تا در جمع‌آوري داده‌هاي مشتريان چابك باشند، ارزشمندترين مشتريان را به مرور زمان شناسايي كنند و وفاداري مشتري را با ارائه‌ي خدمات و محصولات سفارشي افزايش دهند.»
عبارت «اگر به درستي استفاده شود» در اينجا خيلي مهم است. اينجا است كه كش‌مكش اصلي آغاز مي­شود.
مشكلي كه با استراتژي و نرم افزار CRM وجود دارد، دو بخش است. اول اينكه صنعت نرم‌افزار به كسب‌وكارها فشار مي‌آورد تا ابزارهايي را براي حل مشكلات ساختگي بپذيرند؛ مشكلاتي كه مي‌خواهند صاحبان كسب‌وكار آن‌ها را باور كنند. دوم اين­كه در نتيجه‌ي مشكل اول، خيلي از كسب‌وكارها استراتژي ارتباط با مشتري خود را با نرم‌افزارها شروع مي‌كنند، نه با مشتريانشان، پس استراتژي آن‌ها حول يك سري شيء درون نرم‌افزار شكل مي‌گيرد، نه حول آن انسان‌هايي كه سعي در خدمت‌رساني به آن‌ها را دارند.
چرا سيستم ارتباط با مشتري تا اين حد اهميت دارد؟
فرض كنيم كه شما كسب‌وكاري راه انداخته‌ايد، محصول خود را به بازار رسانده‌ايد و روياي خود را محقق كرده‌ايد. حالا همه چيز به مشتريان شما برمي‌گردد. چطور مي‌خواهيد سؤالات آن‌ها را مديريت كنيد؟ حواستان باشد كه هيچ سؤالي از قلم نيفتد، سؤالات و مشكلات متداول را مد نظر داشته باشيد تا بتوانيد تصميمات پيشگيرانه بگيريد، كيفيت بالاي خدمات خود را حفظ كنيد و از سردرگمي در ميان تيم خود (اگر داريد) جلوگيري كنيد.
برنت ليري (Brent Leary) مي‌گويد: «در دنياي امروز، بايد از همان ابتدا فرآيندي براي درگير كردن مشتري داشته باشيد. اگر شروع كرديد به وبلاگ‌نويسي و كسي از نوشته‌هاي شما خوشش آمد و دوست داشت كه ارتباط بيشتري داشته باشد، لازم است كه شما فكر آن را كرده باشيد و فرآيندي براي درگير كردن او داشته باشيد. اين سيستم به شما كمك ميكند كه به سرعت و به طور مؤثري پاسخ او را بدهيد. به اين ترتيب شتاب حركت شما كم نخواهد شد.»
خبر خوش اين است كه در ابتدا نيازي به نرم‌افزارهاي گران نداريد. همان‌طوري كه قبلاً هم گفته‌ايم، استفاده از ابزارهاي رايگان يا ارزان به شما اجازه مي‌دهد تا سرمايه‌گذاري‌هاي پرهزينه را به وقت ديگري موكول كنيد.
اگر هنوز اول راهيد و به دنبال يك CRM رايگان، ولي با امكانات كاربردي ويژه هستيد، شركت پارميسافت يك انتخاب عالي است. CRM رايگان پارميسافت شما را غافلگير مي‌كند.
اگر زماني رسيد كه ديديد مرتباً از مشتريان خود اين سؤال‌ها را مي‌پرسيد، متوجه مي‌شويد كه مي‌توانيد به فكر يك نرم‌افزار CRM كاملتر باشيد:

 

  • آخرين سفارش شما چه بوده است؟
  • آيا با فرد ديگري از اين شركت صحبت كرده‌ايد؟
  • شماره تلفن شما چيست؟
  • چندبار از ما خريد كرده‌ايد؟
  • چه مدت است كه مشتري ما هستيد؟

 

وقتي كه اين سؤالات خودشان را نشان دهند، به مرحله‌اي رسيده‌ايد كه نيازهاي مشتريان خود را پيش‌بيني مي‌كنيد و مي‌توانيد اقدامات پيشگيرانه انجام دهيد. آن وقت است كه مي‌فهميد براي توسعه‌ي نحوه‌ي مديريت مشتريانتان آماده‌ايد و نرم افزار CRM به يك فكر ارزشمند تبديل مي‌شود.
حالا يك سي ار ام داريد؛ بايد چه كار كنيد؟
اولين قدم بعد از خريد يك CRM اين است كه اهداف خود را مشخص كنيد. اهداف شما مي‌تواند افزايش فروش، جذب مشتري يا حتي حفظ مشتري‌هاي فعلي‌تان باشد.
پيشنهاد ما اين است كه ابتدا با سوالات كلي‌تري مانند زير هدافتان را تعيين كنيد و بعد وارد جزئيات بعدي شويد.

 

  • امسال مي‌خواهيد چقدر پول در بياوريد؟ (اهداف درآمدي)
  • الآن چند نفر مشتري داريد؟ (سرمايه)
  • چه منابعي داريد؟ (بودجه و كارمند)

 

توجه: قبل از وارد شدن به اعداد و ارقام، كمي بيشتر فكر كنيد و موارد زير را هم در نظر بگيريد:

 

  • هزينه‌ي پشتيباني از هر كاربر جديد
  • هزينه‌ي ورود هر كاربر جديد
  • ارزش طول عمر (LTV) هر كاربر جديد
  • انتظار چه مقدار رويگرداني را مي‌توان داشت

 

استفاده از اين محاسبات مي‌تواند به شما كمك كند تا اهداف فروش خود را با توجه به انسان‌ها تعيين كنيد، نه اعداد و ارقام  و اين كار روش‌هاي مشتري-مداري را ترويج مي‌دهد كه مطابق با تعريف شما از موفقيت مشتري هستند.
اين قواعد، در نهايت كمكتان مي‌كند تا مشوق‌هايي را براي جذب مشتري ايجاد كنيد. اين مشوق‌ها بهبوددهندۀ ارتباط شما با مشتريان و جذب هرچه بهتر آنها به برندتان هستند.

براي مطالعه‌ي بيشتر به مطلب crm چيست مراجعه كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۴۹:۴۶ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]

ويژگي‌هاي جديد وردپرس ۵٫۰ (Hello Gutenberg)

از ۶ دسامبر ۲۰۱۸، وردپرس ۵٫۰ بِبو بيرون آمده است! و ويژگي‌هاي جديد وردپرس در اين نسخه را مي‌توانيد بررسي كنيد.اگر تمام به‌روزرساني‌هاي امسال را ناديده گرفته‌ايد، زمان آن است كه به اين مورد توجه كنيد چرا كه بزرگ‌ترين به‌روز رساني سال ۲۰۱۸ است. وردپرس به طور كامل نحوه استفاده كاربران و توسعه‌دهندگان از CMS را با تدوين‌گر جديد گوتنبرگ وردپرس اصلاح كرده است. حال همه چيز به بلاك‌ها مربوط مي‌شود. همچنين يك تم جديد ۲۰۱۹ داريم كه به طور پيش‌فرض بر نصب‌هاي جديد وجود دارد.

مانند هر نسخه جديدي از وردپرس، آزمايش‌كردن را پيشنهاد مي‌كنيم. شايد اين موضوع تكراري به نظر برسد اما از آن‌جايي كه اين نسخه بر همه چيز از تدوين‌گر گرفته تا افزونه‌هاي ثالث و حتي تم تاثير مي‌گذارد، تست كردن اختياري نيست! اگر شما تست نكنيد، همه چيز ممكن است به سادگي خراب شود. اين نسخه‌اي است كه در آن نبايد تنها دكمه «به‌روز رساني» را بزنيد.

با گفتن اين نكات، حال به سراغ چيزهاي جديد در نسخه وردپرس ۵٫۰ مي‌رويم.

 
 
 

وردپرس ۵٫۰ همه چيز را تغيير مي‌دهد (ويژگي‌هاي جديد وردپرس)

ما همراه با وردپرس ۸٫۴ (Evans)، توده‌اي از بهبودها و ويجت‌هاي جديد را در كنارپيشرفت مفيدي در خصوص نحوه كار لينك‌ها در تدوين‌گر بصري داشتيم.

در وردپرس ۹٫۴ (Tipton)، قدم مشخصي به سمت راهي كاربرمحورتر براي سفارشي‌سازي و مديريت وبسايت‌ها به همراه بهبودي عالي در سفارشي‌ساز، كاركردهاي جديد هيجان‌انگيز و تدوين‌گر قدرتمند متن براي تدوين كدها ديده مي‌شد.

غالب به‌روز رساني‌هاي قبلي جزئي بوده و براي بسيار از ما، تاثير آن‌چناني نداشته است. وردپرس ۵٫۰ متفاوت است.

 

به جاي افزودن پيشرفت‌هاي جزئي در جاهاي مختلف، اين نسخه كاملا بر دو مورد زير متمركز است:

۱-تدوين‌گر جديد وردپرس به نام گوتنبرگ

۲-تم وردپرس ۲۰۱۹

 

به جز اين موارد، تغييرات جزئي و رفع باگ‌ها به صورت مورد به موردي بررسي شده و در واقع نكته اصلي گوتنبرگ وردپرس است.

با اين‌كه در ابتدا به نظر مي‌رسد اين تغييرات عمده نيستند، اما اين اصلا صحيح نيست. تلاش اين بوده كه گوتنبرگ به عنوان يك CMS، وردپرس را در محلي براي ساخت وبسايت، به سمت جلو پيش ببرد. در واقع تيم وردپرس در تلاش است تا از چرخه قديمي انتشار نسخه‌ها كه تنها به‌روزرساني‌هاي جزئي در آن صورت مي‌گرفت فاصله بگيرد و جايي برود كه ما در يك آن تغييرات زيادي را ببينيم. اما آن‌ها همچنين اعلام كرده‌اند كه برنامه دارند تا حالا كه وردپرس ۵٫۰ منتشر شده، ماهي دو بار يك نسخه جزئي جديد از وردپرس ارائه دهند. مي‌توانيد برنامه آن‌ها را در مرحله دوم گوتنبرگ مشاهده كنيد.

 

گوتنبرگ دقيقا چيست؟

كتاب راهنماي گوتنبرگ به خوبي كار آن را به طور خلاصه شرح مي‌دهد:

«گوتنبرگ به عنوان تغيير حالتي از تدوين‌گر وردپرس آغاز شد و رابط‌كاربري جديدي براي اضافه كردن، تدوين و كنترل محتوا داشت. گوتنبرگ به دنبال آن است كه ايجاد طراحي‌‌هاي محتواي غني و انعطاف‌پذير را بر اساس يك رابط‌كاربري بلاك محور آسان كند. انواع اجزا صفحه به عنوان بلاك‌هاي مدولار نمايش داده مي‌شوند يعني از طريق يك فهرست بلاك يكپارچه قابل دسترسي هستند، مي‌توان آن‌ها را در هر نقطه صفحه قرار داد و به طور مستقيم جهت ايجاد نمايش موردنظر كاربر، تدوين كرد.

گوتنبرگ يك مدرن‌سازي اساسي و تغيير شكلي از نحوه عملكرد تجربه وردپرس است و موقعيت‌هاي جديدي هم براي توسعه‌دهندگان و هم براي كاربران ايجاد مي‌كند. گوتنبرگ چارچوب‌ها، الگوهاي تعاملي، كاركرد و تجربه‌كاربري جديدي براي وردپرس معرفي مي‌كند.»

به عبارت ديگر، در وردپرس ۵٫۰، ديگر تدوين‌گر كلاسيك وردپرس يا تدوين‌گر متني را كه در دهه اخير به استفاده از آن عادت كرده‌ بوديد، نخواهيد داشت. از اين به بعد شكل آن مانند زير خواهد بود:

 
 
 
 

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

در واقع ممكن است تا به حال فراخواني در اين خصوص در داشبورد وردپرس خود ديده باشيد. اين در نسخه جزئي۸٫۹٫۴ به ويژگي‌هاي جديد وردپرس اضافه شد تا راهي باشد براي پيش‌آگاهي به كاربران كه اين اتفاق خواهد افتاد.

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

گوتنبرگ تنها تدوين‌گر و تدوين‌گر پيش‌فرض در نصب‌هاي جديد وردپرس ۵٫۰ است. نگران نباشيد، مي‌توانيد افزونه كلاسيك تدوين‌گر را نصب كنيد. اين به شما امكان ادامه استفاده از آن را در كنار تدوين‌گر جديد گوتنبرگ خواهد داد.

اما يك هشدار منطقي از طرف تيم وردپرس اعلام شده كه در آن گفته شده افزونه تدوين‌گر كلاسيك تنها تا تاريخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ به طور رسمي تحت پشتيباني خواهد بود. پس ما به شدت پيشنهاد مي‌كنيم كه زودتر به سمت گوتنبرگ و وردپرس ۵٫۰ برويد.

چرا اين اتفاق رخ خواهد داد؟ دلايلي وجود دارند.

 

۱-وردپرس بايد رقابت كند

دليل اول اين است كه با وجود اين كه نسخه خود هاست شده وردپرس، اتوماتيك، منبع باز است، تيم پشت صحنه wordpress.com همچنان يك كسب‌وكار است و بايد با ديگر وبسايت‌هايي كه راه‌كار مي‌سازند مانند Wix و Squarespace رقابت كند. اگر نگاهي به سهم بازار وردپرس داشته باشيد، رشد سالانه آن از ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ حدود ۳/۱۷ درصد است. در حالي كه اين عدد عالي به نظر مي‌رسد بايد نگاهي به ديگر رقبا بيندازيم. Squarespace 180 درصد و Wix 233 درصد رشد داشته‌اند.

در حالي كه پروژه منبع‌باز و كسب‌وكار به طور تكنيكي جدا هستند، در كنار هم ديگر حركت مي‌كنند. به عبارت ديگر، وردپرس بايد خود را به بقيه برساند! فكر مي‌كنيد چرا تمام افزونه‌هاي تجملي صفحه‌ساز با اين نرخ‌هاي باورنكردني رشد كرده‌اند؟ زيرا افراد به راه‌هايي ساده‌تر براي ساخت وبسايت‌ها و نوشتن محتوا نياز دارند. اگر تنها به دنبال يك وبلاگ باشيد، صادقانه بايد گفت كه حتي پلت‌فرم‌هاي انتشاركننده ديگر مانند Medium و Ghost تجربه نوشتاري بهتري دارند.

اين لزوما مسئله بدي نيست، با اين وجود رقابت چيزي است كه محصول و جامعه را با سرعت بيشتري به سمت جلو مي‌راند.

 

 

۲-نياز به نوشتار مجدد

نكته دوم اين كه گوتنبرگ بر React ساخته شده است. يك چارچوب محبوب در جاوااسكريپت كه توسط شركت‌هايي مانند فيسبوك و اينستاگرام استفاده شده و نگهداري مي‌شود. در كنار اين موضوع، گوتنبرگ از فناوري‌هاي جديدي مانند REST API، ESnext + JSX، WebPack و … استفاده مي‌كند. رياض بنگوئلا مقاله‌اي عالي در خصوص نحوه تغيير توسعه وردپرس به وسيله گوتنبرگ دارد.

به خاطر نحوه ساختاربندي، دنياي جديدي را در خصوص «توسعه بلاكي» به روي توسعه‌دهندگان باز مي‌كند. به ياد داشته باشيد كه در گوتنبرگ، همه چيز به بلاك‌ها مربوط مي‌شود پس احتمالا اين عبارت را زياد خواهيد شنيد.

اما ممكن است مسائل را پيچيده نيز بكند زيرا معمولا توسعه‌دهندگان بايد زبان‌هاي جديد را فرا بگيرند. اما نكته مثبت اين كه جامعه وردپرس شما را در اين زمينه نجات مي‌دهد و پروژه‌هاي منبع‌باز بسيار خوبي مانند create-guten-block وجود دارند. اساسا اين يك جعبه‌ابزار توسعه زيروكانف (#۰CJS) است كه در تنها چند دقيقه بلاك‌هاي وردپرس گوتنبرگ را بدون پيكربندي React، webpack، ES6/7/8/Next، ESLint، Babel و … توسعه مي‌دهد.

احتمالا مايل خواهيد بود تا موارد زير را نيز بررسي كنيد:

  • بلاك‌هاي اتمي
  • قابل انباشت‌ها
  • بلاك‌هاي كادنس
 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

آيا فكر مي‌كنيد كه با وجود همه اين‌ها، هدف بهبود عملكرد خواهد بود؟ در حالي كه اميدواريم اين موضوع نيز مدنظر باشد، گزارش‌هاي بسياري در حال حاضر نشان دهنده عملكرد كندتر هستند.

به ياد داشته باشيد: بعضي از اين موارد را بايد با كمي بدبيني در نظر گرفت چرا كه تيم گوتنبرگ به‌روز رساني‌هاي بسياري ارائه داده است و حالا كه وردپرس ۵٫۰ رسما اينجاست، مي‌توانيد انتظار مواردي بيشتر را داشته باشيد.

نكته منفي ديگر اين است كه اكثر افزونه‌ها و تم‌هاي وردپرس (نه همه آن‌ها) بايد جهت تطابق با گوتنبرگ مجددا نوشته شوند. غالبا مواردي كه با تدوين‌گر وردپرس در تعامل هستند. سئوي YOAST مثالي عالي از توسعه‌دهنده افزونه وردپرس است كه خيلي سريع آماده شد! آن‌ها اولين به‌روز رساني گوتنبرگ را در ۲۰۱۷ ارائه دادند و از آن زمان دائم نسخه‌هاي جديدي ارائه كرده‌اند. با اين وجود كه آن‌ها در ابتدا در خصوص دسترسي نگران بودند. تيم وردپرس حال بيانيه‌اي منتشر كرده كه در خصوص قابليت دسترسي در گوتنبرگ است.

اگر مي‌خواهيد سريع به سراغ اين ويژگي‌ها در گوتنبرگ برويد و ببينيد كه واقعا چطور كار مي‌كنند، نگاه عميق ما به تدوين‌گر گوتنبرگ وردپرس را بررسي كنيد.

اگر هنوز آماده نيستيد، مي‌توانيد اين تغيير را با غيرفعال كردن تدوين‌گر گوتنبرگ وردپرس به تعويق بيندازيد.

 

 

تم ۲۰۱۹

ويژگي‌هاي جديد وردپرس ۵٫۰ همچنين شامل يك تم مينيمال ۲۰۱۹ است كه با پشتيباني كامل از گوتنبرگ در سمت مشتري و توسعه‌دهنده ارائه شده و در پستي در آينده، اين تم را عميق‌تر پوشش خواهيم داد.

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

جامعه در خصوص گوتنبرگ چه فكري مي‌كند؟

از آن‌جايي كه ۳۲ درصد تمام وبسايت‌هاي اينترنت با وردپرس كار مي‌كنند، هر تغيير بزرگي مانند اين بحث‌هايي ايجاد مي‌كند. بياييد صادق باشيم، در يك دهه اخير تدوين‌گر وردپرس تغيير آن‌چناني نكرده بود.

اگر نگاهي داشته باشيد به افزونه وردپرس گوتنبرگ، خواهيد ديد كه با ۷۰۰ هزار نصب فعال، نمره ۳/۲ را از ۵ گرفته است و بيش از ۹۰۰ نفر به آن امتياز ۱ ستاره داده‌اند. با اين كه اين مسئله خوب به نظر نمي‌رسد، مهم است كه بدانيد اين نمره‌دهي از زماني شروع شده كه گوتنبرگ در نسخه بتا بود. همچنين مشخص است كه با چنين تغيير بزرگي، بعضي كاربران كه نسبت به تغيير مقاوم هستند، نقدهايي داشته باشند.

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

رتبه‎هاي وردپرس گونبرگ
 

ما در توييتر نظرسنجي داشتيم كه ببينيم افراد در حال حاضر چه فكري در خصوص گوتنبرگ مي‌كنند. پس از بيش از ۴۵۰ راي، ۴۲ درصد مي‌گويند كه زياد از آن استفاده نكرده‌اند‌ و به همين دليل نظر مثبت يا منفي ندارند. با آغاز به كار سريع گوتنبرگ و وردپرس ۵٫۰، اين موضوع كمي ترسناك است. ۲۸ درصد ديگر مي‌گويند كه از آن متنفرند، ۱۹ درصد مي‌گويند آن را دوست دارند و ۱۱ درصد هم مي‌گويند كه در حال عادت كردن به آن هستند.

ايان از Declious Brains پست بسيار خوبي در اين خصوص دارد كه در آن نگراني‌هاي به‌جاي بسياري راجع به گوتنبرگ به اشتراك مي‌گذارد. از هر زاويه‌اي كه به آن نگاه كنيد، به اين خاطر كه وردپرس تمام اين زبان‌ها و فناوري‌هاي جديد را به اجبار به كار گرفته، وقتي سايت‌ها وردپرس را به نسخه ۵٫۰ به‌روز كنند، درهم خواهند شكست و نمي‌توان از آن جلوگيري كرد. تا زماني كه هر افزونه و تم به طور كامل به‌روز رساني نشده باشد كه در اكثر موارد نيز اين اتفاق رخ نمي‌دهد، هنگام رفع اشكالات با دردسرهاي بسياري روبه‌رو خواهيد شد.

اين موضوع بيش از همه بر چه افرادي تاثير خواهد داشت؟ سازمان‌ها، فريلنسرها و توسعه‌دهندگان. براي همين است كه احتمالا اين به‌روز رساني عمده شما را نگران كرده است.

اگر ذكر اين موارد كافي نيست، بايد گفت كه ClassicPress ظهور كرده است. اين يك هاردفورك از وردپرس (بدون گوتنبرگ) است كه به بازار وبسايت كسب‌وكار CMS محور خدمت مي‌كند. در اين مورد نگراني اين است كه آيا فروپاشي رخ خواهد داد؟ حتي تيم وردپرس نيز خود نمي‌داند كه سازگارپذيري افزونه‌ها و تم‌ها را چگونه مديريت خواهد كرد. به هر حال، اين پروژه جذابي است كه بايد آن را تحت نظر داشت.

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

تاريخ رسمي انتشار وردپرس ۵٫۰

احتمالا سوالي كه حال خواهيد داشت اين است كه وردپرس ۵٫۰ چه زماني بيرون خواهد آمد و كي مي‌توان از ويژگي‌هاي جديد وردپرس با خبر شد؟ اولين تاريخي كه تيم اصلي وردپرس تعيين كرده ۱۹ نوامبر ۲۰۱۸ است. اما اين يك تاريخ آزمايشي بوده است.

در تاريخ ۶ دسامبر  ۲۰۱۸، وردپرس ۵٫۰ رسما در دسترس قرار گرفته است.

اگر با مشترياني كار مي‌كنيد كه روي وردپرس كار مي‌كنند بايد به اين موضوع توجه داشته باشيد. البته مي‌توانيد تدوين‌گر كلاسيك را نصب كرده و يا زمان به‌روز رساني را تا زمان آتي به تعويق بيندازيد.

شما بايد براي تعطيلات از پيش استراتژي داشته باشيد. آخرين چيزي كه مي‌خواهيد اين است كه مشتري با شما تماس بگيرد و از اين شكايت كند كه پس از به‌روز رساني وردپرس به نسخه ۵٫۰، سايت دچار خرابي شده است.

 

نحوه آماده‌سازي و به‌روز رساني وردپرس ۵٫۰

نمي‌توانيم به اندازه كافي بر ميزان اهميت آزمايش وردپرس ۵٫۰ و گوتنبرگ تاكيد كنيم. بايد مطمئن شويد كه تمام افزونه‌ها و تم‌هاي شما مناسب كار مي‌كنند. اگر يك راه‌حل سفارشي‌ساخت داريد، حتما با يك توسعه‌دهنده وردپرس در تماس باشيد تا آن را به‌روز كنيد. اين چيزي نيست كه هاست وردپرس بتواند براي شما درست كند.

مهم است كه توجه داشته باشيد كه اگر به طور مشخص وردپرس را روي به‌روز رساني خودكار به نسخه‌هاي اصلي تنظيم نكرده‌ايد، بايد آن را به صورت دستي به وردپرس ۵٫۰ به‌روز رساني كنيد. به طور پيش‌فرض، وردپرس تنها نسخه‌هاي كوچك را به‌روز مي‌كند. مانند به‌روز رساني از نسخه ۷٫۹٫۴ به ۸٫۹٫۴ و به‌روز رساني‌هاي اصلي مانند ۴٫۹٫۸ به ۵٫۰ را انجام نمي‌دهد.

پارميسافت نيز به‌روز رساني‌هاي اصلي را خودكار انجام نمي‌دهد.

 

وردپرس ۵٫۰ و WooCommerce

WooCommerce يك بيانيه رسمي در خصوص انتشار وردپرس ۵٫۰ ارائه داده است. اگر از WooCommerce استفاده مي‌كنيد، حتما آن را پيش از به‌روز رساني وردپرس به نسخه ۵٫۰، به نسخه‌هاي ۱٫۵٫۳ و بالاتر به‌روز كنيد تا از تغييرات شكننده جلوگيري شود.

 

وردپرس ۵٫۰ و افزونه‌ها

تيم شركت Yoast، دائم ويژگي‌هاي جديد، رفع باگ و بهبودهايي براي سئوي yoast و تطابق‌پذيري آن با گوتنبرگ ارائه مي‌دهد. ما شديدا پيشنهاد مي‌كنيم كه پيش از به‌روز رساني به وردپرس ۵٫۰، Yoast را به آخرين نسخه (نسخه ۰٫۲٫۹ در تاريخ بيستم نوامبر ارائه شد) به‌روز كنيد.

 

۱-يك محيط آماده‌سازي ايجاد كنيد

ما پيشنهاد مي‌كنيم كه وردپرس را روي يك سايت آزمايشي نصب كرده يا از محيط آماده‌سازي هاست خود استفاده كنيد. در اين صورت روي سايت اصلي خود تاثيري نخواهيد داشت.

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

 

۲-از سايت وردپرس خود بك آپ بگيريد

اگر وردپرس را روي يك سايت در حال توسعه يا محيط مرحله‌سازي آزمايش نمي‌كنيد (كاري كه بايد انجام دهيد) حتما از سايت وردپرس خود يك بك آپ بگيريد. افزونه‌هاي بك آپ وردپرس بسيار خوبي وجود دارند كه مي‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد.

اما با توجه به اين موضوع كه وردپرس ۵٫۰ تغييرات بزرگي در پي داشته، پيشنهاد مي‌كنيم يك بك آپ قابل دانلود نيز از سايت خود بگيريد. اين شامل تمام فايل‌ها و پايگاه‌داده MySQL مي‌شود. هيچ‌گاه نمي‌دانيد، شايد پس از ۱۴ روز كه گذشت چيزي را از دست بدهيد. داشتن اين امكان كه همواره بتوانيد يك بك آپ ايجاد كنيد مفيد است.

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

 

۳-نحوه به‌روز رساني به وردپرس ۵٫۰ (مرحله‌سازي يا توليد)

بسته به هاست شما، ممكن است وبسايت شما پس از انتشار وردپرس ۵٫۰ به طور خودكار به آن به‌روز شود. WordPress core به طور پيش‌فرض چنين كاري انجام نمي‌دهد و ما نيز پيشنهاد مي‌كنيم سايت خود را به طور خودكار به وردپرس ۵٫۰ به‌روز نكنيد مگر آن‌كه در فايل wp-config.php سايت خود، تنظيمات WP_AUTO_UPDATE_CORE را تاييد كرده باشيد. اين تغيير با هدف صورت مي‌گيرد و بايد پيش از آن تست شده باشد.

وردپرس ۵٫۰ در داشبورد ادمين در دسترس است. تنها در جعبه‌ابزار روي آيكون به‌روز رساني كليك كنيد. سپس روي دكمه «حالا به‌روز رساني كن» كليك كنيد. وقتي سايت در حال به‌روز رساني است، در حالت نگهداري قرار مي‌گيرد. به محض اين كه به‌روز رساني كامل شود سايت به حالت نرمال بازمي‌گردد.

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

يك پيغام دريافت مي‌كنيد كه از شما مي‌خواهد پايگاه‌داده وردپرس خود را به‌روز كنيد.

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

تا زماني كه به‌روز رساني شما خوب پيش مي‌رود، بايد صفحه «ويژگي‌هاي جديد» را ببينيد. همين! ساده و سريع.

 

براي مطالعه‌ي ادامه‌ي متن به ويژگي‌هاي جديد وردپرس در بلاگ پارميسافت مراجعه كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ويژگي‌هاي جديد وردپرس،
موضوع:
[ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۳۹:۳۳ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]

غير عادي نيست كه مشتريان يك شركت از توسعه‌دهنده‌ي وردپرس خود بخواهند تا امتياز Google PageSpeed Insights آن‌ها را افزايش دهد. گوگل بازاريابي خوبي براي اين ابزار انجام مي‌دهد و بيشتر مصرف‌كنندگان متوجه نمي‌شوند كه امتياز كامل، پايان همه چيز نيست. گاهي اوقات اين قضيه خيلي آدم را اذيت مي‌كند. با همه‌ي اين‌ها، امروز مي‌خواهيم چند نكته و استراتژي را با شما در ميان بگذاريم كه مي‌تواند به شما كمك كند تا با وب‌سايت وردپرس خود از ابزار Google PageSpeed Insights امتياز ۱۰۰/۱۰۰ بگيريد.

 

ابزار Google PageSpeed Insights چقدر مهم است؟

ابزار Google PageSpeed Insights يك ابزار سنجش عملكرد وب توسط گوگل است و به شما كمك مي‌كند تا به سادگي با پيروي از بهترين روش‌هاي توسعه‌ي وب، راهكارهايي را براي سريع‌تر شدن و موبايل-فرندلي شدن سايت خود شناسايي كنيد. اما نكته‌ي بسيار مهمي كه بايد به خاطر داشته باشيد اين است كه نبايد هميشه براي رسيدن به امتياز ۱۰۰/۱۰۰ وسواس به خرج دهيد. اصلاً ممكن است كه بسته به ساختار و نحوه‌ي تنظيمات وب‌سايت وردپرس شما، چنين كاري در همه‌ي حالات ممكن نباشد. با وجود اين همه پوسته‌ي چندمنظوره و سايت‌هاي حاوي اسكريپت‌هاي خارجي، به سادگي قادر نخواهيد بود تا زمان خود را صرف به دست آوردن امتياز كامل كنيد؛ كه البته اين قضيه كاملاً قابل قبول است.

توصيه‌ي ما اين است كه بيشتر به سرعت سايت خود نگاه كنيد تا اين امتيازات. امتياز ابزارهايي مثل Pingdom، GTMetrix و Google PageSpeed Insights مي‌تواند شما را به گمراهي بكشاند. به خصوص اين كه بعضي از آن‌ها هنوز حتي از HTTP/2 نيز پشتيباني نمي‌كنند. آنچه كه واقعاً اهميت دارد اين است كه از بارگيري سريع سايت خود و همچنين از عملكرد ادراك‌شده‌ي آن اطمينان يابيد. عملكرد ادراك‌شده، احساس كاربر از سرعت بارگيري سايت شماست.

 

آيا گوگل در سئو و فاكتور رتبه‌بندي سرعت صفحه از PageSpeed Insights استفاده مي‌كند يا مقدار خام سرعت پاسخ‌گويي؟

اين سوال جالبي بود كه توسط يك سئوكار در FDP Group Leeds مطرح شد و در Search Engine Roundtable نيز مورد بحث قرار گرفت. گري ايليس (Gary Illyes) تحليل‌گر تمايلات وب‌مسترها در گوگل به اين شكل پاسخ داد كه «به نظرم هر دو تأثيرگذار است».

يكي از دلايل عمده‌ي آن اين است كه اغلب اگر وب‌سايت كندي داشته باشيد، به احتمال خيلي زياد هشدارهاي زيادي هم در Google PageSpeed Insights خواهيد داشت. بسياري از توصيه‌هاي اين ابزار رابطه‌ي نزديكي با زمان پاسخ‌گويي شما دارد. لزوماً رابطه‌ي ۱۰۰% مستقيمي بين آن‌ها برقرار نيست، اما آنچه كه گري به احتمال زياد قصد دارد بگويد اين است كه اگر وب‌سايت كندي داريد، بله، احتمالاً روي رتبه‌بندي شما تأثيرگذار است.

 

كسب امتياز ۱۰۰/۱۰۰ روي هاست اشتراكي

به نظرمان رسيد كه جالب مي شود اگر كمي پوسته‌ي ۲۰۱۷ را در وردپرس ۴٫۷ بررسي كنيم. اين اولين پوسته‌ي پيش‌فرض در وردپرس است كه به جاي وبلاگ‌هاي معمولي، براي كسب‌وكارها ساخته شده است و اين خيلي هيجان‌انگيز است! پس امروز مي‌خواهيم به شما نشان دهيم كه چگونه امتياز كامل ۱۰۰/۱۰۰ را هم روي دسكتاپ و هم روي موبايل بگيريد. ما ابزارها و خدمات متداولي را كه خيلي از سايت‌هاي وردپرس استفاده مي‌كنند، نصب كرده‌ايم؛ چيزهايي مثل گوگل آناليتيكس، Akismet، سئو ياهست، و غيره. ما آزمايش‌هاي خودمان را هم روي يك هاست اشتراكي ارزان و هم روي سايتي كه از Google Cloud استفاده مي كند انجام داده ايم تا به شما نشان دهيم كه چقدر تفاوت بين محيط‌هاي ميزباني بهينه‌ي Google Cloud و اشتراكي وجود دارد.

اگرچه اين سايت خيلي كوچك است، اما مبناي خوبي براي درك نحوه‌ي كار Google PageSpeed Insights است.

 

امتياز ۱۰۰/۱۰۰ در Google PageSpeed Insights با هاست اشتراكي

سايت آزمايشي ما، يك سايت با وردپرس ۴٫۷ و با پوسته‌ي ۲۰۱۷  است كه بر روي يك هاست اشتراكي ارزان و محبوب (آپاچي) قرار گرفته است. SSL فعال است و پلاگين‌هاي زير نصب هستند.

  • Yoast SEO
  • Akismet

به علاوه گوگل آناليتيكس نيز در بخش فايل header.php  اجرا مي‌شود. تنها تغييري كه ايجاد كرده‌ايم، اضافه كردن يك تصوير برجسته به پست پيش‌فرض «Hello world!» است. ما اين سايت را به Google PageSpeed Insights داديم و بدون هيچ كار اضافه‌اي، امتياز ۱۰۰/۶۹ براي دسكتاپ و ۱۰۰/۵۸ براي موبايل به دست آمد. پس حتماً لازم است چيزهايي را بهبود دهيم. اجازه بدهيد تا هر يك را بررسي كنيم تا ببينيم چگونه مي‌توانيم آن را اصلاح كنيم.

 

رتبه google pagespeed insights

 

فعال كردن فشرده‌سازي

كار خود را با دسكتاپ شروع مي‌كنيم، چون خيلي از اصلاحات براي موبايل هم به كار مي‌آيند. اولين توصيه‌ي Google PageSpeed Insights كه بايد به آن عمل كنيم، هشدار فعال كردن فشرده‌سازي است.

فعالسازي فشرده سازي

براي حل اين مشكل بر طبق سفارش گوگل بايد فشرده‌سازي Gzip را فعال كنيم.

تمام مرورگرهاي مدرن، از فشرده‌سازي Gzip پشتيباني كرده و براي تمامي درخواست‌ها به صورت خودكار درباره‌ي آن مذاكره مي‌كنند. فعال كردن فشرده‌سازي Gzip مي‌تواند حجم پاسخ انتقالي را به ميزان ۹۰% كاهش دهد، كه به نوبه‌ي خود موجب كاهش چشمگير زمان بارگيري آن منبع، كاهش مصرف داده‌ي سرويس‌گيرنده و بهبود زمان اولين نمايش صفحات شما مي‌شود.

دو راه براي اين كار وجود دارد. اولين و ساده‌ترين راه، استفاده از يك پلاگين كش با قابليت فعال كردن Gzip است. مثلاً WP Rocket قواعد فشرده‌سازي Gzip را با استفاده از ماژول mod_deflate به صورت خودكار در فايل .htaccess اضافه مي‌كند. W3 Total Cache هم در بخش عملكرد خود امكان فعال كردن اين فشرده‌سازي را ارائه مي‌دهد.

دومين راه فعال كردن فشرده‌سازي Gzip، ويرايش فايل .htaccess است. بيشتر هاست‌هاي اشتراكي از آپاچي استفاده مي‌كنند كه در آن مي‌توانيد به سادگي كد زير را به فايل .htaccess خود اضافه كنيد. فايل .htaccess را مي‌توانيد از طريق FTP در ريشه‌ي سايت وردپرس خود بيابيد.

اضافه كردن كد زير به .htaccess: