طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب
طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

چگونگي طراحي فضاي سبز تراس و بالكن

 زندگي مدرن، شمار زيادي از انسان‌ها را در خانه‌هاي آپارتماني ساكن كرده است. خانه‌هاي آپارتماني بجز فضاي كوچك بالكن، هيچ دريچه يا روزنه‌اي به فضاي سبز و حياط ندارند؛ پس آپارتمان‌نشين‌ها مجبورند كه بالكن‌ها يا تراس‌هاي خود را به بهترين شكل بيارايند و از اين حياط خلوت كوچك، بهترين استفاده را ببرند.

اگر شما هم تا كنون به طراحي بالكن فكر كرده باشيد، متوجه شده‌ايد كه طراحي فضاي سبز تراس و بالكن مشكلات و موانع زيادي دارد؛ وسايل زيادي كه در بالكن قرار دارند مانند شوفاژ و يا كولر و همچنين مساحت بسيار كم بالكن‌ها، از جمله اين مشكلات هستند. در اين مقاله، تلاش مي‌كنيم تا طراحي فضاي سبز تراس و بالكن را از جهات متعددي برسي كنيم و با ارائه نمونه‌ها و راهكارهاي مهم، شما را در اين مسير ياري كنيم.‌

 

چگونه فضاي سبز تراس كوچك را طراحي كنيم؟

اين سوال، يكي از پرتكرارترين پرسش‌ها درباره طراحي فضاي سبز بالكن و تراس است. ما تلاش مي‌كنيم كه نكاتي به شما ارائه دهيم تا مطابق با آن، فضاي سبز تراس و بالكن خود را طراحي كنيد.

نكته كليدي اول: حتي يك سانتي‌متر هم مهم است

زماني‌كه شما قصد طراحي يك حياط ويلا يا خانه سنتي را داشته باشيد، به راحتي مي‌توانيد مساحت‌هاي زيادي را صرف طراحي‌هاي گوناگون بكنيد و چندان هم با مشكل جا روبرو نيستيد اما در طراحي فضاي سبز بالكن و تراس حتي يك سانتي‌متر هم مهم است و نبايد از دست برود. بهتر است كه در طراحي اين مكان‌ها، از صندلي‌هاي تاشو، ميزهاي كوچك و نقلي و گلدان‌هاي ظريف و مينياتوري استفاده كنيد. همچنين بهتر است قيد نهال‌ها و درختچه‌ها را بزنيد يا نهايتا از يك نهال يا درختچه در طراحي فضاي سبز بالكن و تراس استفاده كنيد.

نكته كليدي دوم: كف تراس و بالكن را ناديده نگيريد

مساحت كلي يك بالكن يا تراس، معمولا بيشتر از هفت متر نخواهد بود؛ اگر قصد داريد تراس يا بالكن خود را به يك تراس سبز تبديل كنيد و همه قسمت‌هاي آن را با گل و گياه آراسته كنيد، بهتر است كه كف تراس و بالكن را با چمن مصنوعي بپوشانيد. مساحت بالكن زياد نيست، پس اين انتخاب هزينه زيادي براي شما نخواهد داشت، همچنين زيبايي خاصي را به بالكن هديه مي‌دهد.

نكته كليدي سوم:از نرده‎‌ها غافل نشويد

يكي از اجزاي جدانشدني بالكن، نرده است؛ در بسياري از موارد، نرده‌ها در زمان طراحي كلي ساختمان، قرار گرفته‌اند و معمولا نماي بالكن را تا حدودي خراب كرده‌اند. نرده‌ها اكثرا فلزي هستند و شما مجبوريد كه در طراحي فضاي سبز بالكن / تراس خود، آن‌ها را بپوشانيد. در اين قسمت از طراحي، چند انتخاب پيش رو داريد:

  • نرده‌هاي فلزي را با نرده‌هاي چوبي جايگزين كنيد؛
  • بر روي نرده‌هاي فلزي كاور بگذاريد؛
  • نرده‌هاي فلزي را با جعبه‌هاي گل / فلاور باكس بپوشانيد.
  • يا با هر انتخاب ديگري اين مشكل را حل كنيد.

در كل از نرده‌ها و تاثير آن‌ها غافل نشويد.

نكته كليدي چهارم: نورپردازي!

المان‌هاي زيادي در طراحي فضاي سبز حياط و ويلا به كار مي‌روند كه در طراحي فضاي سبز بالكن / تراس بدون استفاده هستند؛ يكي از معدود وسايلي كه هم در بالكن و هم در فضاهاي سبز ديگر به كار مي‌رود، نورپردازي است. راهكارهاي متعددي براي نورپردازي بالكن وجود دارد. پيشنهاد ما به شما اين است كه از ريسه‌لامپ‌ها در نورپردازي بالكن استفاده كنيد. شما به راحتي مي‌توانيد آن‌ها را به دور يك درختچه قرار دهيد يا آن‌ها را در ميان گل و گياه قرار دهيد. همچنين مي‌توانيد از نورپردازي‌هاي سقفي هم بهره ببريد.

فضاي سبز تراس و بالكن

بالكن سبز / تراس سبز چيست؟

اگر شما با استفاده از ابزار متعددي مانند گل‌ها، گياهان، درختچه‌ها، چمنكاري و گلدان‌گذاري، بالكن خود را تزيين كنيد، يك بالكن سبز ايجاد كرده‌ايد. بالكن يا تراس سبز يا تراس گاردن، از جمله ايده‌هاي معماري مدرن هستند. شما با طراحي اختصاصي بالكن / تراس خود، مي‌توانيد فضايي آرام و دلنشين براي استراحت خود و خانوادتان آماده كنيد. در ادامه اين گفتگو، تلاش مي‌كنيم تا چند ايده براي ايجاد يك بالكن سبز به شما بدهيم. با استفاده از اين ايده‌ها، اولين قدم براي طراحي يك تراس گاردن را برداريد.

  1. مبلمان يا صندلي‌هاي چوبي

براساس مساحت بالكن، بايد تصميم بگيريد كه از چه تعداد مبل يا صندلي استفاده كنيد؛ اين نكته خيلي مهم است كه در زمان خريد مبل يا صندلي، محصولاتي را انتخاب كنيد كه مناسب فضاي باز هستند و در برابر بارش‌هاي احتمالي يا تغيير آب و هوا، مقاومت بيشتري دارند. همچنين مطمئنا مي‌دانيد كه بايد از مبل‌ها و صندلي‌هاي غيررسمي و راحتي براي فضاي بالكن استفاده كنيد.

 

براي مطالعه ادامه متن به فضاي سبز تراس و بالكن در سايت چمنزار مراجعه كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۰۸:۴۶ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی