طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب
طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

فضاي سبز منزل را چطور طراحي كنيم؟

 

خانه‌ها محلي براي رسيدن به آرامش خاطر، آرامش روح و جسم هستند؛ ما از تكنيك‌ها و وسايل متعددي استفاده مي‌كنيم، تا در خانه خودمان بيشتر از هر زماني احساسات خوب را تجربه كنيم. يكي از مهم‌ترين ابزارها براي رسيدن به چنين آرامشي، فضاي سبز درون خانه يا منزل است. ممكن است اين فضاي سبز در بالكن / تراس، حياط، پشت بام يا در فضاي داخلي شما طراحي شده باشد؛ جا و مكان اهميتي ندارد، مسئله مهم، وجود چنين مكاني است. در اين گفتگوي مختصر، تلاش مي‌كنيم تا توجه شما را به قسمت‌هايي از خانه كه براي طراحي فضاي سبز منزل مناسب هستند جلب كنيم و نكات مهمي را درين‌باره به شما بياموزيم.

 

ايجاد فضاي سبز در خانه چه مزايايي دارد؟

اين سوال بسياري از كساني است كه ديدگاه دقيقي درباره تاثيرات فضاي سبز بر انسان ندارند و تصور مي‌كنند كه گل و گياه‌هاي موجود در محيط، صرفا يك جنبه تزييني دارند.

طراحي يك فضاي سبز در خانه، از جهات متعددي ارزشمند و توجه‌كردني است. فضاي سبز، علاوه بر تاثيرات ناخودآگاه روحي، موجب شادابي جسمي شما خواهد شد و در نهايت، احساس آرامش و امنيت بيشتري را به شما القا خواهد كرد. اگر دقت كرده باشيد، همه خانه‌ها داراي تلوزيون يا يخچال هستند؛ فضاي سبز خانگي نيز به اندازه چنين وسايلي مهم و حياتي است. البته تفاوت آن با وسايل ديگر، در اين مسئله است كه فضاي سبز روح شما را پرورش مي‌دهد.

براي آشنايي بيشتر با تاثيرات فضاي سبز، صميمانه پيشنهاد مي‌كنيم كه مقاله “فضاي سبز و سلامت روان” را مطالعه كنيد.

فضاي سبز منزل

چگونه ايده هاي طراحي فضاي سبز منزل را به دست آوريم؟

راهكارها و روش‌هاي متعدي براي رسيدن به ايده‌هاي ناب در طراحي فضاي سبز وجود دارد؛ يكي از بهترين روش‌ها براي رسيدن به ايده مناسب، يادگيري اصول اجراي فضاي سبز است. براي رسيدن به اين هدف، مقاله “اصول اجراي فضاي سبز” را با دقت بخوانيد.

علاوه بر راهكار بالا، روش‌هاي ديگري هم براي رسيدن به ايده‌هاي طراحي فضاي سبز منزل وجود دارد؛ مي‌توانيد با ديدن تصاوير موجود در اينترنت كه مربوط به طراحي‌هاي فضاي سبز هستند، خلاقيت ذهن خود را فعال كنيد؛ البته به اين نكته توجه داشته باشيد كه در طراحي خانگي فضاي سبز، ابزار و وسايل كمتري براي پياده كردن طرح‌هاي خود داريم، در نتيجه طرح اجرا شده، تا حدودي ساده‌تر از طرح‌هاي اينترنتي خواهد بود.

در ادامه، نمونه‌هايي از طراحي‌هاي اصولي فضاي سبز مختص خانه را تحليل خواهيم كرد، تا ذهن ايده‌پردازتان روشن شود.

فضاي سبز منزل

المان‌هاي به‌كار رفته در اين تصوير: صندلي و ميز، گل و گياه، آب‌نما و يك باغچه هرس‌شده.

مهم‌ترين قسمت اين طراحي، آبنما است كه جلوه خاصي به تصوير داده و در نقطه كانوني قرار گرفته است؛ اما اجازه بدهيد باقي المان‌ها را هم بررسي كنيم. كف اين حياط خلوت، پاركت يا سنگ‌فرش خاصي ندارد اما در پشت ديگر طراحي‌ها، يعني گياهان، آبنما و پله‌ها پنهان شده است. علاوه بر كف، باغچه هم كاملا معمولي است؛ سنگچين خاصي ندارد، از گياهان گران‌قيمت در آن استفاده نشده؛ صرفا يك باغچه سرسبز و هرس‌شده است.

فضاي سبز منزل

المان‌هاي به‌كار رفته: صندلي، گلدان‌هاي چوبي سفارشي، كف‌پوش چوبي، يك درختچه و گل و گياه.

نقطه عطف اين طراحي، هماهنگ شدن سه عنصر صندلي، كف‌پوش و گلدان‌هاي سفارشي است. البته اين نكته را هم بايد بگوييم كه اين طراحي در كم‌هزينه‌ترين حالت ممكن انجام شده ولي اين كم‌هزينه بودن، اصلا به چشم نمي‌آيد. چرا؟ چون طراح اين تصوير، المان‌ها را به بهترين شكل كنار هم قرار داده. البته اين نكته هم شايان توجه است كه ممكن است در موقعيت مكاني شما، گل‌هايي با اين رنگ رشد نكند؛ در كل، اين مسئله را بخاطر داشته باشيد كه گل و گياه فضاي سبز منزل خود را حتما بايد مطابق با موقعيت جغرافيايي شهرتان انتخاب كنيد.

فضاي سبز منزل

المان‌هاي به‌كار رفته: گلدان در سايزهاي متفاوت، استند چوبي، كف‌پوش چوبي، صندلي و ميز و صندلي راحتي.

اين طرح هم مانند طرح قبلي، در كمال سادگي اتفاق افتاده است؛ دقت كنيد كه هيچ آيتم گران‌قيمتي در اين دو طراحي به كار نرفته است؛ احتمالا بيشترين هزينه صرف كف‌پوش چوبي شده است. همچنين اين نكته را در نظر داشته باشيد كه گلدان‌ها حتما بايد به نحوي چيده شوند كه آبياري آن‌ها آسان باشد. اين مسئله را هم از خاطر نبريد كه بايد گل‌ها را بر اساس شرايط رشدشان در چيدمان قرار دهيم. گل‌هايي كه در تابش زياد خورشيد از بين نمي‌روند، در لبه بالكن و بقيه در سايه قرار بگيرند.

 

طراحي فضاي سبز روف گاردن چگونه انجام مي‌شود؟

براي دريافت يك آموزش عملي دقيق در راستاي طراحي روف گاردن، به مقاله “فضاي سبز روف گاردن” مراجعه كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۱۰:۴۲ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی