طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب
طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

همانطور كه به خوبي مي‌دانيد، ويلا و خانه‌هاي ويلايي بدون داشتن فضاي سبز منحصر به فرد و جذاب، ويلا نمي‌شوند. يكي از مهم‌ترين معيارهاي خريد يا ساخت ويلا، توجه ويژه به دكوراسيون داخلي و فضاي سبز اطراف آن است. بسياري از مالكان ويلاها ترجيح مي‌دهند كه فضاي سبز ويلا را خودشان طراحي و اجرا كنند. اين مسئله از جهات متعددي گزينه مناسب‌تري است. ما در اين گفتگو، تلاش مي‌كنيم كه مهم‌ترين اصول طراحي فضاي سبز ويلا را به شما معرفي كنيم و در كنار آن، با راهكارهاي متخصصان، شما را در اجراي طرح‌ها ياري كنيم.

 

صفر تا صد طراحي فضاي سبز ويلا

همانطور كه گفتيم، طراحي شخصي فضاي سبز ويلا از زواياي گوناگوني، گزينه مناسب‌تري است؛ مهم‌ترين تفاوت يك فضاي سبز دست‌ساز با يك فضاي سبز از قبل طراحي‌شده، اين است كه فضاي سبز دست‌ساز شخصي‌تر و دنج‌تر است؛ همچنين شما مي‌توانيد از ايده‌هاي ذهني خود براي ساخت آن استفاده كنيد و در نهايت، محصول دستان خود را در مقابل چشم داشته باشيد.

در اين مطلب، قصد داريم ابتدا به المان‌هايي كه در طراحي فضاي سبز ويلا مفيد هستند اشاره كنيم، سپس به سراغ اصول كلي طراحي فضاي سبز ويلا برويم؛ با ما همراه باشيد.

 

ايده هاي طراحي فضاي سبز ويلا؛ چه المان‌هايي در طراحي به كار مي‌روند؟

اين سوال بسياري از كساني است كه قصد دارند فضاي سبز ويلا را خودشان طراحي كنند. آن‌ها مي‌خواهند بدانند كه آيا مي‌توان از آلاچيق، آب‌نما يا موارد نظير آن‌ها در طراحي ويلا بهره برد؟ اگر قابل‌استفاده هستند، بهترين روش براي استفاده ازين موارد چيست؟

در اين قسمت از گفتگو، مي‌كوشيم تا اين المان‌ها را بصورت جداگانه بررسي كنيم:

  • آلاچيق:

آلاچيق معمولا در ويلاهايي با محوطه باز بزرگ به كار مي‌رود و يك چارچوب كلي به طراحي شما مي‌دهد؛ شما مي‌توانيد در مركزيت طراحي خود، از يك آلاچيق استفاده كنيد. دقت كنيد كه از اين المان، به منظور چارچوب بندي طراحي هم استفاده مي‌شود. همچنين به اين نكته توجه داشته باشيد كه بهتر است براي آلاچيق خود، مسيرها و گذرهايي را با سنگ يا مواد ديگر طراحي كنيد.

 
  • آب نما:

 

آب‌نما نسبت به آلاچيق، نياز به بودجه كمتري دارد و مسافت كمتري را هم اشغال مي‌كند؛ پس گزينه مناسبي براي ويلاهاي كوچك‌تر است. نكته خيلي مهم اين است كه طراحي شما حتما بايد يك نقطه مركزي داشته باشد؛ براي ويلاهاي كوچك، ما پيشنهاد مي‌كنيم كه آب‌نما را در مركزيت طرح قرار دهيد تا كليت فضاي سبز شما زيبا به نظر برسد.

چمن مصنوعي باغ آتليه فلامينگو
  • چمن طبيعي يا مصنوعي:

احتمالا به اين نكته فكر كرده‌ايد كه فضاهاي خالي اطراف آب‌نما يا آلاچيق به چه شكلي بايد پر شوند. بايد با دقت بسيار، همه محوطه فضاي سبز خود را با عناصر زيباكننده پر كنيد. قسمتي از آن را با جعبه‌هاي گل، قسمتي ديگر با آب‌نما، قسمت‌هايي با درخت و نهال و ساير قسمت‌ها با چمن طبيعي ي يا مصنوعي. اين مسئله بسيار مهم است كه شما در كليت امر، يك عامل وحدت‌بخش داشته باشيد. يعني وقتي كه از دور به طراحي خود نگاه مي‌كنيد، حضور يك المان بيشتر از ساير المان‌ها به چشم بخورد؛ معمولا چمن طبيعي يا مصنوعي اين وظيفه را به عهده دارد، پس از آن غافل نشويد.

فضاي سبز ويلا
  • انواع پل و گذر:

احتمالا به اين موضوع فكر كرده‌ايد كه جوي‌هاي آب را هم در طراحي خود بگنجانيد و در كنار آن، از پل‌ها و گذرهاي خاكي هم در طرح خود بهره ببريد. دقت كنيد كه اين جوي‌هاي آب در نهايت به يك آب‌نما يا يك حوضچه متصل شوند. همچنين طراحي خود را به شكلي به پيش ببريد كه مسيرها و گذرها در حاشيه فضاي سبز قرار داشته باشند. البته عناصر وحدت‌بخش مثل آلاچيق يا آب‌نما، گزينه‌هاي مناسبي براي طراحي گذر هستند. يعني شما مي‌توانيد آلاچيق را هدف قرار دهيد و چهار مسير و گذر براي آن طراحي كنيد.

چمن مصنوعي در حياط خانه در لواسان
  • جعبه گل و گياه:

از اين المان با عنوان فلاور باكس هم استفاده مي‌شود. نكته اينجاست كه شما بايد بهترين مكان‌ها را براي قرار دادن فلاور باكس انتخاب كنيد. هر جاي خالي‌اي با يك جعبه گل پر مي‌شود اما آيا آنجا، بهترين قسمت براي قرار گرفتن اين جعبه است؟ دقت كنيد كه از اين مورد، به تعداد زياد و كليشه‌اي استفاده نكنيد و در نهايت، يك نظم كلي را رعايت كند.

فضاي سبز ويلا

 

اصول طراحي فضاي سبز ويلا چيست؟

حالا كه ابزار مورد نياز براي طراحي فضاي سبز را معرفي كرديم، بايد مقداري هم درباره اصول طراحي فضاي سبز ويلا صحبت كنيم. نكته مهم اين است كه شما در طراحي خود، ابزار بالا را با مفاهيم و نكاتي كه در اين قسمت بيان خواهند شد، در كنار هم قرار دهيد، تا يك طرح مناسب منحصر به فرد ايجاد كنيد.

 

اصل اول طراحي فضاي سبز: وحدت كلي؛

همانطور كه در قسمت قبلي هم اشاره كرديم، بسيار مهم است كه طراحي شما در كليت امر، يك شكل خاص داشته باشد. مفهوم وحدت كلي از اين جهت مهم است كه شما به سمت طراحي‌هاي كليشه‌اي يا بدون برنامه ريزي نرويد؛ سعي كنيد از عناصر وحدت‌بخش و چارچوب‌ساز در طرح خود استفاده كنيد. از راهكارهاي زير بهره ببريد:

 

براي مطالعه ادامه متن به فضاي سبز ويلا در وبسايت چمنزار مراجعه كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۱۰:۱۲ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی