طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب
طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

روش نصب چمن مصنوعي در اماكن پربارش

با ظهور چمن مصنوعي تحول عظيمي در تزيين فضا و پوشش محيط به وجود آمد. اين محصول در تمامي شرايط آب و هوايي قابل استفاده است و همين امر سبب شده است كه استفاده از اين محصول بسيار رواج پيدا كند. موادي كه در بافت چمن مصنوعي به كار مي‌روند موادي ضد آب هستند و هرگز در اثر تماس با آب شكل و ظاهر خود را از دست نمي‌دهند. اين محصولات اگر از موادي با كيفيت درست شده باشند عوامل خارجي مانند نور خورشيد يا بارش باران و برف به آنها آسيب وارد نمي‌كنند.

جنس الياف چمن مصنوعي معمولا نايلون و پلي اورتان (و يا مواد ديگر) است كه در برابر طوبت مقاوم هستند. اما وقتي قرار است چمن مصنوعي در اماكن پربارش نصب شود، موارد مهمي در نصب آنها بايد در نظر گرفته شود تا طول عمر اين محصولات را بالا ببرند. در اين مقاله قصد داريم به موارد مهم در روش نصب چمن مصنوعي در اماكن پربارش بپردازيم. در پايان اين مقاله ديد بازتري به اين موضوع خواهيد داشت و اگر در اماكن پربارش زندگي مي‌كنيد، هرگز نگران استفاده از چمن مصنوعي نخواهيد بود!

چرا چمن مصنوعي به سيستم زهكشي نياز دارد؟

اولين بار چمن مصنوعي در دهه ۷۰ ميلادي در ورزشگاهي در آمريكا مورد استفاده قرار گرفت و همين امر سرآغاز تحولي بزرگ در زمينه پوشش سطوح گرديد. اما بعد از چندين بار استفاده از اين محصول، كم‌كم شكاياتي مبني بر غير مفيد بودن اين محصول مطرح گرديد. ورزشكاراني كه بر روي زمين چمن مصنوعي بازي مي‌كردند از سر بودن چمن مصنوعي ناراضي بودند. به خصوص افرادي كه بايد بر روي اين چمن‌ها مي‌دويدند دچار شكستگي استخوان شده بودند. مشكل ديگر استفاده از اين محصول اين بود كه در هنگام بارش باران و برف، آب بر روي آنها جمع مي شد و مشكلات زيادي را به وجود مي‌آورد.

در پايان، سازمان‌هاي ورزشي بعد از بررسي تمامي جوانب اعلام كردند كه اگر اين چمن مجهز به سيستم زهكشي قوي باشد استفاده از آن هيچ مشكلي براي سلامتي به وجود نمي‌آورد.

 

نصب چمن مصنوعي در اماكن پربارش

بهتر است بدانيد نصب چمن مصنوعي در مناطق مرطوب بايد با تدابير ويژه‌اي صورت گيرد. اگر سيستم زهكشي اين چمن به درستي نصب و اجرا نشده باشد، اين محصول قابل استفاده نخواهد بود! به ويژه اين موضوع در چمن‌هاي مصنوعي ورزشي كه ورزشكاران مي‌خواهند بر روي آنها تمرين انجام دهند اهميت بيشتري پيدا مي‌كند.

نصب چمن مصنوعي در اماكن پربارش

روش زيرسازي در نصب چمن مصنوعي

به طور كلي، نصب چمن مصنوعي بر روي دو سطوح صورت مي‌گيرد كه به صورت زير است:

  • سطوح سخت و غير قابل نفوذ
  • سطوح نرم و نفوذپذير

 

نصب چمن مصنوعي در سطوح سخت و غير قابل نفوذ

منظور از سطوح سخت و غيرقابل نفوذ سطوح آسفالتي، بتوني، كفپوش، آهني و موارد مشابه است. نصب چمن مصنوعي بر روي اين سطوح كمي دشوار است. زيرا در اين سطوح آب در جهت عمودي حركت نمي‌كند و نمي‌تواند رو به پايين نفوذ كند. به همين دليل بايد در سطح زمين شيب ايجاد شود تا سيستم زهكشي بتواند آب را از زمين خارج كند.

نصب چمن مصنوعي در سطوح نرم و نفوذپذير

منظور از سطوح نرم و نفوذپذير خاك طبيعي، شن، ريگ و قلوه سنگ است. نصب چمن مصنوعي در اين سطوح بسيار ساده است و دشواري سطوح سخت و غيرقابل نفوذ را ندارد. در اين سطوح آب به سهولت به درون زمين نفوذ مي‌كند و به راحتي به سمت مجراهاي آب و كانال‌هاي ويژه هدايت مي‌شود.

در نصب چمن مصنوعي در اماكن پربارش سطوح بايد نرم و نفوذ پذير باشند!

در اماكن پربارش با توجه به اين موضوع كه آب فرارواني بر روي سطوح جمع مي‌شود، اين چمن بايد بر روي سطوح نرم و نفوذپذير نصب شود و نصب آن بر روي سطوح سخت تقريبا غير ممكن است. در روش نصب چمن مصنوعي در سطوح نرم و نفوذپذير تركيبي از لايه‌هاي شني كوبيده مي‌شوند و سطح مناسبي را براي نصب چمن مصنوعي به وجود مي‌آورند. ذكر اين نكته مهم است كه اينكار بايد طبق استانداردهاي خاصي صورت بگيرد. به همين دليل براي نصب چمن مصنوعي در اماكن پربارش بايد از تيم حرفه‌اي در اين زمينه كمك بگيريد!

 

براي مطالعه ادامه متن به نصب چمن مصنوعي در اماكن پربارش مراجعه كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۰۱:۲۷ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی