طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب
طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

ابزار تست سرعت پينگدام: راهنماي نهايي براي ۲۰۱۹

امروز مي‌خواهيم به نحوه استفاده و درك بهتر داده از ابزار تست سرعت سايت محبوب پينگدام بپردازيم. مي‌توانيد با استفاده از ابزار تست سرعت پينگدام كاري را براي سايت وردپرس خود انجام دهيد كه ما تحليل آبشاري مي‌ناميم. اين مي‌تواند به شما كمك كند كه به سرعت مشكلات عملكردي را بشناسيد و همچنين شناسايي هيچ مشكلي از قلم نيافتد.

بسياري اوقات مي‌بينيم كه كاربران داده‌هاي ابزار تست سرعت پينگدام را اشتباه تفسير مي‌كنند و اين گاهي منجر مي‌شود كه وبسايت را به حالتي حتي بدتر از حالت قبلي تنظيم كنند. به ياد داشته باشيد كه ابزارهايي مانند اين تنها قرار است به عنوان راهنما مورد استفاده قرار بگيرند و ۱۰۰ درصد دقيق نيستند. موضوع مهم اين است كه تداوم داشته باشيد و در تمام  تست‌هاي خود، از يك ابزار مشابه استفاده كنيد.

 

 

پينگدام

پينگدام شركتي است كه خارج از سوئد تاسيس شده (حال مالكيت آن با SolarWinds است) كه طيفي از خدمات را ارائه مي‌دهد. خدماتي مانند نظارت سايت در زمان فعاليت آن، نظارت سرعت صفحه، نظارت تراكنش‌ها، نظارت بر سرورها و تحليل بازديدكنندگان (نظارت آني كاربر). احتمالا يكي از چيزهايي كه آن‌ها به‌خاطرش خوب شناخته مي‌شوند، ابزار تست سرعت رايگان سايتشان است كه به عنوان يكي از محبوب‌ترين ابزار تست عملكرد در جامعه وردپرس شناخته مي‌شود.

چرا اين‌قدر محبوب است؟ يكي از دلايل اين است كه احتمالا از لحاظ استفاده، ساده‌ترين ابزار تست سرعت است! هر كسي در زمينه عملكرد وب متخصص نيست و به همين جهت براي كاربر عادي وردپرس، بعضي از ديگر ابزاري كه وجود دارند ممكن است بسيار گيج كننده باشند. بعضي وقت‌ها هر چه سادگي بيشتر باشد بهتر است. به هرحال براي شما دو چيز اهميت دارد: سايت شما چه‌قدر سريع است و چطور مي‌توانيد آن را سريع‌تر كنيد.

 

ابزار تست سرعت پينگدام

 

پينگدام در حال حاضر اين امكان را به شما مي‌دهد كه سرعت هر سايتي را از ۷ محل مختلف (۵ قاره) تست كنيد.

 

اين محل‌ها به طور استراتژيك در دنيا پخش شده‌اند:

  • آسيا- ژاپن- توكيو
  • اروپا- آلمان- فرانكفورت
  • اروپا- بريتانيا- لندن
  • آمريكاي شمالي- ايالات متحده آمريكا- واشنگتن دي. سي.
  • آمريكاي شمالي- ايالات متحده آمريكا- سن فرانسيسكو
  • اقيانوسيه- استراليا- سيدني
  • آمريكاي جنوبي- برزيل- سائوپائولو

نكته: متوجه شده‌ايم كه بعضي اوقات تمام محل‌هاي تست در دسترس نيستند. اين به احتمال زياد به اين دليل است كه يا به دليل نگهداري در دسترس نبوده يا به دليل حجم بالاي تلاش‌ها جهت اجراي تست، بيش از حد شلوغ شده است. اگر يك محل تست كه قبلا از آن استفاده مي‌كرديد، ديگر در دسترس نيست، يك يا دو ساعت بعد دوباره چك كنيد. به احتمال زياد دوباره در دسترس قرار مي‌گيرد.

محل تستي كه انتخاب مي‌كنيد در واقع بسيار مهم است زيرا به محل فيزيكي كه سايت شما واقعا در آن هاست شده ارتباط دارد. در اينجا موضوع كوچكي به نام تاخير شبكه مطرح مي‌شود. اما در ادامه بيشتر به جزئيات اين موضوع خواهيم پرداخت.

 

تحليل آبشاري با ابزار تست سرعت پينگدام

يك صفحه وبي از دارايي‌هاي مختلفي مانند HTML، جاوا اسكريپت، CSS، عكس‌ها و ويدئوها تشكيل شده است. تمام اين‌ها درخواست‌هايي ايجاد مي‌كنند تا شما چيزي را كه در وبسايت مي‌بينيد، ببينيد. به طور معمول هر چه درخواست‌هاي بيشتري داشته باشيد، سايت شما كندتر بارگذاري مي‌شود. اين موضوع هميشه درست نيست، اما در اكثر مواقع صحت دارد.

در ادامه بخش‌هاي مختلف پينگدام را دسته‌بندي كرده‌ايم و معناي اطلاعات را در ارتباط با عملكرد كلي سايت و نحوه اجراي تحليل آبشاري، با جزئيات بيشتري شرح مي‌دهيم.

 

خلاصه‌اي از پينگدام

وقتي سايت وردپرس خود را از طرييق پينگدام اجرا مي‌كنيد، يك نمره عملكرد، يك زمان كل بارگذاري، اندازه صفحه كل و تعداد درخواست‌هاي شما در سايت را تعيين مي‌كند. ما در مثال خود از perfmatters.io استفاده مي‌كنيم كه يك سايت تجارت الكترونيك است كه دانلودهاي آسان ديجيتال را اجرا مي‌كند (EDD) .

همان‌طور كه مي‌بينيد ما تست اول خود را اجرا كرديم و در پينگدام نمره ۸۸ از ۱۰۰ را به دست آورديم در حالي كه زمان كل بارگذاري ۵۴۱ ms بود. اين به ما اندازه كل دارايي‌هاي تركيبي و تعداد درخواست‌ها را مي‌دهد.

 

ابزار تست سرعت پينگدام-تست سرعت پينگدام پيش از DNS و كشينگ

 

سپس يك تست اضافه اجرا كرديم و اين بار زمان كل بارگذاري سايت با همان تعداد اندازه صفحه و تعداد درخواست ۳۹۲ ms بود. موضوع چيست؟ اگر چند بار در پينگدام سايت خود را تست كنيد، متوجه اين مسئله مي‌شويد. سايت‌هاي بزرگ‌تر حتي اختلاف‌هاي بيشتري را تجربه مي‌كنند.

سه دليل اصلي براي اين امر وجود دارد: كشينگ DNS، كشينگ CDN و كشينگ وردپرس. براي همين است كه بايد چند بار تست را انجام دهيد. قطعا فراخوان‌هاي خارجي به منابع ثالث و API ها بر اين تست تاثير مي‌گذارند. دلايل بيشتر اين امر را در تحليل آبشاري ما بخوانيد.

 

ابزار تست سرعت پينگدام-تست سرعت پينگدام پس از DNS

 

آيا مي‌خواهيد يك نمره پينگدام بهتر از وبسايت وردپرس خود به دست بياوريد؟ بسته به سايت و پيكربندي شما، ممكن است كسب نمره بي‌نقص ۱۰۰ از ۱۰۰ هميشه ممكن نباشد، به خصوص براي آن‌هايي كه سايت‌هاي تجارت الكترونيك يا پيكسل‌هاي بازاريابي دارند. اما تنها اختصاص دادن زماني براي بهبود نمره، نقطه شروع خوبي است. چيزي كه واقعا مهم است، سرعت كلي است.

بعضي اوقات تجربه كاربري ممكن است بعضي حيله‌هاي عملكرد وبي كه در وب مي‌خوانيد را از بين ببرد. شما نمي‌توانيد تجربه كاربري را فراموش كنيد! اما خيالتان راحت باشد. ما در ادامه نكاتي را با شما به اشتراك مي‌گذاريم كه با استفاده از آن‌ها سايت مذكور در مثال را به جايي كه الان در آن هست، رسانديم. پس به خواندن ادامه دهيد.

 

بهبود عملكرد صفحه

 

ابزار تست سرعت پينگدام

 

بخش تحليل عملكرد كه حالا «بهبود عملكرد صفحه» نام دارد، در سال ۲۰۱۸ به‌روز رساني شد و آن‌ها برخي موارد قديمي را حذف و موارد جديدي اضافه كردند. اين موضوع احتمالا به دليل گزارش‌هايي مبني بر مرتبط نبودن آن موارد است. وقتي صحبت از بهينه‌سازي عملكرد وب مي‌شود، هميشه همه چيز در حال تغيير است و اگر افراد تنها به دنبال نمره بالا در پينگدام باشند، ممكن است دچار مشكل شوند.

اما ما تمام اين بخش‌ را در پست خود (بعضي از قديمي‌ها و بعضي از جديدها) مي‌آوريم زيرا درك نحوه محاسبه اين نمرات امر مهمي است. اين محاسبات اساسا بر مبناي قوانين تحليل سرعت صفحه گوگل هستند. به طور كلي اگر اين موارد را در سايت خود بهبود دهيد، احتمالا در زمان كل بارگذاري خود، كاهشي را خواهيد ديد.

اين‌ها مواردي از دسته‌بندي‌هايي هستند كه بخش بهبود عملكرد صفحه از آن‌ها ساخته شده است:

  • استفاده از يك شبكه انتقال محتوا (CDN)
  • اجتناب از خطاي HTTP 404
  • به حداقل رساندن تغيير مسيرها
  • تعيين تاريخ انقضا در هدرها
  • حذف رشته درخواست‌ها از منابع ايستا
  • استفاده از دامنه‌هاي بدون كوكي
  • موازي‌سازي دانلودها بين نام هاست‌ها
  • تعيين زمان فايل‌هاي كش شده
  • تعيين كاراكتر نوع فايل نشان داده شده

حال بياييد به بعضي از اين موارد دقيق شويم و ببينيم امروزه كدام يك همچنان مرتبط هستد.

 

استفاده از يك شبكه انتقال محتوا

يكي از مهم‌ترين خدماتي كه بايد امروزه در سايت وردپرس خود اجرا كنيد يك شبكه انتقال محتوا است. اين‌ها شبكه‌اي از سرورها هستند (كه به عنوان  POPs هم شناخته مي‌شوند) كه در سرتاسر جهان جاي گرفته‌اند. آن‌ها طراحي شده‌اند تا كپي‌هايي از محتواي ايستاي (گاهي هم پويا) سايت وردپرس شما مانند عكس‌ها، جاوا اسكريپت، CSS و استريم‌هاي ويدئويي را هاست كرده و انتقال دهند.

اگر امكانش را داريد بهتر است هاستينگ خود CDN را لحاظ كنيد. مزيت‌هاي CDN شامل تقويت عملكرد (TTFB و تاخير شبكه كمتر)، پهناي باند و هزينه‌هاي هاستينگ كمتر و حتي مزيت‌هايي در سئو مي‌شوند.

مهم: ابزار جديدا به‌روز شده پينگدام در حال حاضر باگي دارد كه هر فراهم‌كننده CDN را به دقت تشخيص مي‌دهد.

 

ابزار تست سرعت پينگدام

 

بعضي از فراهم‌كننده‌هاي CDN ثالث كه ما پيشنهاد مي‌كنيم شامل اين موارد مي‌شوند:

  • KeyCDN
  • Cloudflare
  • StackPath
  • CDN77

ما در تست‌هاي سرعت CDN خود، دريافتيم كه در بعضي موارد، يك CDN مي‌تواند زمان بارگذاري صفحه را تا ۵۰ درصد كاهش دهد.

 

از خطاي (HTTP 404 (not found اجتناب كنيد

نام اين بخش قبلا «از درخواست‌هاي بد اجتناب كنيد» بود. اين مورد هميشه مرتبط است. همان‌طور كه از نامش پيداست، درخواستي است كه به طور كامل اجرا نمي‌شود. اين معمولا زماني رخ مي‌دهد كه به صورت دستي به يك دارايي يا عكسي ارجاع مي‌دهيد كه پاك شده است و منجر به خطاي ۴۰۴ مي‌شود. اين به عنوان يك دايره نارنجي رنگ در پينگدام ظاهر شده و استاتوس هدر ۴۰۴ را نمايش مي‌دهد.

 

ابزار تست سرعت پينگدام

 

هميشه اطمينان حاصل كنيد كه تمام درخواست‌هاي سايت شما موفقيت‌آميز هستند. به اين طريق مطمئن مي‌شويد كه هيچ درخواستي وجود ندارد كه به دارايي مي‌رود كه ديگر وجود ندارد.

 

تغيير مسيرها را به حداقل برسانيد

تغيير مسيرهاي زياد موضوعي است كه بايد حواستان به آن باشد. تغيير مسيرهاي ساده‌اي مانند تغيير مسير ۳۰۱، HTTP به HTTPS، يا www به سايت بدون www (يا برعكس) مشكلي ندارند. در بعضي مواقع اين موارد در سايت شما لازم هستند. اما هر يك هزينه‌اي براي سايت شما به همراه دارند. و اگر همين‌طور تغيير مسيرها را پشت هم بچينيد، مهم است كه بدانيد چه تاثيري بر سايت شما خواهند گذاشت. اين در تغيير مسيرهاي صفحات و پست‌ها، عكس‌ها و همه چيز صادق است.

تغيير مسير در پينگدام به صورت يك دايره آبي نمايش داده مي‌شود و در استاتوس هدر، ۳۰۱ يا ۳۰۲ نوشته مي‌شود.

براي مطالعه ادامه ي متن به ابزار تست سرعت پينگدام در بلاگ پارميسافت مراجعه كنيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۹:۱۰ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی