طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب
|
نرم افزار CRM رايگان با امكانات كاربردي شمارا غافلگير خواهد كرد! ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
قيمت نرم افزار CRM پارميسافت را ميتوانيد در جدول موجود در صفحه قيمت نرم افزار CRM مشاهده نماييد. شما ميتوانيد تا زماني كه بخواهيد از نرم افزار CRM رايگان استفاده نماييد. همچنين شما ميتوانيد براي دريافت پنلهاي استاندارد و حرفهاي به صورت يكماه رايگان ثبت درخواست نماييد. قيمت نرم افزار CRM كه مشاهده ميكنيد مربوط به CRM كلود يا همان CRM آنلاين است. درصورتي كه ميخواهيد اين نرم افزار روي سرور شما نصب گردد لطفا با پارميسافت تماس بگيريد. اگر شما ميخواهيد نرم افزار CRM سفارشي خودتان را داشته باشيد منتظر شنيدن صداي گرمتان هستيم. در صورت انتخاب پنل شش ماهه يك ماه تخفيف و در صورت انتخاب يكساله دوماه تخفيف براي شما در نظر گرفته ميشود. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
انتقال يك سايت چيست؟انتقال سايت عبارتي است كه به طور گسترده توسط متخصصان سئو استفاده ميشود تا هر رويدادي را كه در آن سايت تحت تغييرات اساسي قرار ميگيرد را توصيف كند. تغييرات حوزههايي كه ميتوانند تاثيرات معناداري بر پديدار شدن در موتور جستوجو داشته باشند. تغييراتي عمدتا در محل، پلتفرم، ساختار، محتوا، طراحي يا تجربه كاربري سايت. بخش مستندات گوگل انتقالهاي سايتها را به طور عميق پوشش نداده و اين حقيقت را كه آنها معمولا منجر به كاهش معنادار درآمد و ترافيك ميشوند، كم اهميتتر جلوه ميدهد. كاهشي كه ميتواند از چند هفته تا چندين ماه دوام داشته باشد و به ميزان تاثيرپذيري سيگنالهاي رتبهبندي موتور جستوجو و زمان لازم براي كسبوكار ضرر ديده جهت اجراي يك برنامه بهبودي موفق دارد. مثالهاي انتقال سايتبخش آتي در خصوص چگونگي انتقالهاي موفق و ناموفق خواهد بود و توضيح ميدهد كه خروج از انتقال سايت بدون متحمل شدن ضرر جدي چگونه به طور ۱۰۰ درصد امكانپذير است. اشتباه بودن افسانه �ترافيك از دست رفته مورد انتظار�هر كسي كه با انتقال سايت مشغول بوده، نظريه شايعي كه ميگويد اين امر در واقع منجر به از دست رفتن ترافيك و درآمد ميشود را شنيده است. با وجود اين كه اين ادعا در خصوص مواردي بسيار خاص صحت دارد (براي مثال جابهجايي از يك دامنه تثبيت شده به يك دامنه كاملا جديد)، نبايد مقدس و بدون استثنا لحاظ شود. اين امكان وجود دارد كه انتقال را انجام داده و هيچ درآمد يا ترافيكي از دست ندهيد. شما حتي ميتوانيد بلافاصله پس از اجراي يك سايت اصلاح شده رشد مشخصي داشته باشيد. اما اين موضوع تنها زماني صادق است كه تمام گامها به خوبي برنامهريزي و اجرا شوند. مثالهايي از انتقالهاي ناموفقگرافي كه در ادامه آمده يك انتقال سايت ناموفق را از يك خردهفروشي بريتانيايي نشان ميدهد. اين وبسايت دو هفته پس از انتقال از HTTP به HTTPS ، ۳۵ درصد مشاهدات خود را از دست داده است. حدود شش ماه زمان برد تا آنها به طور كامل به حالت قبلي برگردند كه احتمالا تاثير معناداري بر درآمدشان از جستوجوي واقعي داشته است. اين مثالي از انتقال ضعيف در سايت است كه احتمالا نتيجه برنامهريزي يا اجراي ضعيف بوده است. اما ريكاوري هميشه امكانپذير نيست. گراف مشاهدات زير از يك خردهفروش بزرگ بريتانيايي ديگر است كه در آن انتقال از HTTP به HTTPS منجر به كاهش دائمي ۲۰ درصدي مشاهده ميشود.
در واقع كاملا امكانپذير است كه از HTTP به HTTPS منتقل شد و براي چنين مدت طولاني، اين مقدار ترافيك از دست نداد. به جز چند هفته اول كه به دليل پيدا كردن آدرس سايت جديد توسط گوگل و بهروز رساني نتايج جستوجو، نوسانات بالايي وجود دارد. مثالهايي از انتقالهاي موفقيك انتقال موفق چگونه است؟ اين به طور عمده به نوع انتقال، اهداف و KPIها (در آينده بيشتر توضيح خواهيم داد) بستگي دارد. اما در غالب موارد، يك انتقال موفق در سايت، حداقل يكي از ويژگيهاي زير را دارد: ۱-حداقل كاهش آمار مشاهده در هفتههاي اول (هدف كوتاه مدت). ۲- افزايش مشاهده پس از آن، كه به نوع انتقال بستگي دارد (هدف بلندمدت). گزارش مشاهده زير در خصوص انتقال از يك HTTP به HTTPS است كه همچنين با بهبود مشخص در سرعت بارگذاري صفحات سايت همراه بوده است. گزارش آمار مشاهدات زير از يك تعميرات اساسي در وبسايت است كه من شانس حضور در آن چند ماه پيش از تعميرات و مشاركت در حمايت از راهبرد، برنامهريزي و مراحل آزمون را داشتم كه همگي به يك ميزان مهم بودند.به مانند آن چه در ديگر پروژههاي انتقال متداول است، تاريخ راهاندازي به دليل ريسكهاي پيش از موعد راهاندازي سايت و عدم رفع كامل موانع اساسي فني، چند بار عقب افتاد. اما همانطور كه گراف مشاهدات زير ميبينيد، اين صبر ارزشش را كاملا داشت. رشد آمار مشاهده مشاهدات ناشي از جستوجوي واقعي نه تنها كاهش نيافتند، بلكه از هفته اول شروع به رشد كردند.رشد آمار مشاهده يك ماه پس از انتقال به ۶۰ درصد رسيد در حالي كه رشد ترافيك جستوجوي واقعي دو ماه پس از راهاندازي ۸۰ درصد را پشت سر گذاشت. از جايي كه وبسايت جديد طراحي مجدد شده بود، از صفر روي يك پلتفرم جديد در يك طبقهبندي اصلاح شده كه شامل صفحات فرود جديد ميشد ساخته شده بود، ساختار آدرس آن بهروز رساني شده بود، بسياري از تغيير مسيرها تعبيه شده تا ارزش لينك حفظ شود و همچنينتغيير از HTTP به HTTPS صورت گرفته بود، اين انتقال نسبتا پيچيده به شمار ميآمد. به طور كلي اعمال تغييرات بسيار در يك زمان ميتواند سخت باشد چون اگر اشتباهي رخ دهد، زمان خواهد برد تا متوجه شويد اشكال از كجا بوده است. اما در عين حال به تعويق انداختن تغييرات عمده براي آينده نيز ايدهآل نيست چرا كه به منابع بيشتري نياز خواهد داشت. اگر شما بدانيد چه ميكنيد، اعمال چندين تغيير مثبت به طور همزمان ميتواند بسيار مقرون به صرفه باشد.قبل از پرداختن به اصل موضوع چگونگي موفق شدن در يك پروژه انتقال پيچيده، مهم است كه انواع انتقالها را بشناسيم و همچنين دلايل اصلي شكست غالب انتقالها را بدانيم.
انواع انتقالهاي سايتانواع مختلفي از انتقال سايت وجود دارد. دستهها به ذات تغييرات اعمال شده بستگي دارند. دستههاي بسيار مختلف انتقال سايت
تغييرات محل سايت: تغيير دامنه، برندسازي مجدد- جابهجايي يا ادغام بخشهايي از سايت- انتقال از HTTP به HTTPS يا HTTP2- جابهجايي سايتهاي بينالمللي- تغيير تنظيمات موبايلي (AMP، PWA) تغييرات پلتفرم: انتقال به يك پلتفرم جديد- بهروز رساني نسخه پلتفرم- معرفي ويژگيهاي جديد پلتفرم- ادغام پلتفرمهاي مختلف تغييرات محتوا: اضافه يا حذف كردن صفحات- اضافه كردن، حذف كردن يا پنهان كردن محتواها- تثبيت محتوا يا صفحات- معرفي زبانهاي جديد تغييرات ساختاري: تغييرات سلسلهمراتبي در سايت- تغييرات مسيريابي- تغييرات لينكهاي داخلي- تغييرات نقشه سفر كاربر تغييرات طراحي و تجربه كاربري: تغييرات تجربه كاربر محور در دستگاههاي مختلف- تغييرات ظاهري و حسي- تغييرات رسانهاي- تغييرات عملكرد سايت تمام تركيبهاي ممكن
بخش مستندات گوگل اكثرا انتقالهايي با تغييرات محل سايت را پوشش ميدهد كه در دستههاي زير قرار ميگيرند:
انتقالهاي جابهجايي سايتاين زماني رخ ميدهد كه سايت به خاطر هر يك از دلايل زير به آدرسي متفاوت منتقل ميشود: تغييرات پروتكلي: يك مثال كلاسيك زمان انتقال از HTTP به HTTPS است.
تغييرات زيردامنهاي و زيرپوشهاي: در سئوي بينالمللي بسيار رايج است. جايي كه كسبوكاري تصميم ميگيرد يك يا چند دامنه سطح بالاي كد كشوري را به زيردامنهها يا زيرپوشهها منتقل كند. يك مثال رايج ديگر جايي است كه يك وبسايت موبايلي كه زيرپوشه يا زيردامنهاي متفاوت دارد، به حالت واكنشگر در آمده و آدرسهاي موبايل و دسكتاپ يكسان شوند.
تغيير نام دامنه: به طور متداول زماني رخ ميدهد كه يك كسبوكار به دنبال برندسازي مجدد بوده و بايد از يك دامنه به دامنه ديگري منتقل شود.
تغيير دامنه سطح بالا: اين زماني متداول است كه يك كسبوكار تصميم به راهاندازي وبسايتهاي بينالمللي گرفته و بايد از يك دامنه سطح بالاي كد كشوري به يك دامنه سطح بالاي عمومي منتقل شود يا بالعكس، مثلا از .co.uk به .com منتقل شود يا از .com به .co.uk منتقل شود.
تغييرات ساختار سايت: اين تغييرات در معماري سايت بوده و معمولا بر لينك دهي داخلي سايت و ساختار آدرس سايت تاثير دارند.
دستههاي ديگر انتقال سايت : دستههاي ديگر انتقال از تغييراتي در محتوا، ساختار، طراحي يا پلتفرم سايت نشأت ميگيرند.
پلتفرم سازي مجدد: اين زماني رخ ميدهد كه يك وبسايت از يك پلتفرم يا سيستم مديريت محتوا به نوع ديگري منتقل ميشود. براي مثال انتقال از WordPress به Magneto يا صرفا بهروز رساني نسخه قبلي همان پلتفرم. در بعضي موارد، پلتفرم سازي مجدد ممكن است به دليل محدوديتهاي فني حين تغييرات پلتفرم به تغييرات آدرس و طراحي سايت نيز منجر شود. به همين دليل است كه معمولا پلتفرم سازي مجدد به ندرت منجر به وبسايتي ميشود كه دقيقا ظاهر قبلي را دارد.
انتقالهاي محتوا: تغييرات اساسي محتوا مانند بازنويسي محتوا، تثبيت محتوا يا هرس كردن محتوا ميتواند بر مشاهده جستوجوي واقعي يك سايت تاثير بزرگي داشته باشد كه به مقياس كار بستگي دارد. اين تغييرات معمولا ميتوانند بر مسيريابي، دستهبندي و لينك دهي داخلي سايت تاثير داشته باشند.
تغييرات تنظيمات موبايلي: با توجه به گزينههاي بسياري كه در خصوص جابهجايي تنظيمات موبايلي سايت وجود دارد، فعالسازي فهرستسازي برنامه، ساخت يك سايت AMP يا ساخت يك وبسايت PWA نيز ميتواند به عنوان يك انتقال مقطعي سايت در نظر گرفته شود. به خصوص زماني كه سايت موبايلي موجود با يك برنامه، AMP يا PWA جايگزين ميشود.
تغييرات ساختاري: اين موارد معمولا با تغييرات اساسي در دستهبندي سايت رخ ميدهند كه بر مسيريابي، لينك دهي داخلي و نقشه مسير كاربر تاثير ميگذارند.
طراحي مجدد سايت: اين دسته، از تغييرات طراحي اساسي در ظاهر گرفته تا يك اصلاح كامل وبسايت را شامل ميشود كه همچنين ممكن است شامل تغييرات معناداري در كپي، كد و رسانه بشود.
انتقالهاي تركيبي: به علاوه موارد بالا، دستههاي تركيبي انتقال نيز وجود دارند كه در هر مسير عملي ممكني تركيب ميشوند. هر چه تغييرات بيشتري در يك زمان ايجاد شوند، ريسك و پيچيدگي بيشتري در پي خواهد داشت . حتي با اين وجود كه انجام همزماني تغييرات زياد ميتواند ريسك اين كه خطايي رخ دهد را افزايش دهد، اگر اين امر به خوبي برنامهريزي و اجرا شود، از ديدگاه منابع مقرون به صرفه خواهد بود.
اشتباهات متداول در انتقال سايتهابا وجود اين كه هر انتقالي متفاوت از ديگري است، پشت رايجترين فجايع انتقال در سايتها، موارد مشتركي وجود دارند. بزرگترين موارد قابل ذكر در ادامه آمدهاند: دلايل شكست انتقال در سايتهااستراتژي ضعيف (مانند اهداف ناواضح)- برنامهريزي ضعيف- كمبود همفكري در سئو يا تجربه كاربري- كمبود منابع يا بودجه- مشاركت ديرهنگام- آزمون ضعيف- واكنش كند به رفع باگ- دست كم گرفتن مقياس
استراتژي ضعيفبعضي از انتقالها خيلي قبلتر از اين كه سايت جديد راهاندازي شود، محكوم به شكست هستند. استراتژي كه بر پايه اهداف غيرواقعي و نامشخص ساخته شده به احتمال بسيار كمتري موفق خواهد شد.براي ارزيابي اثر انتقال سايت پس از راهاندازي، برقراري اهداف قابل اندازهگيري ضروري است. در غالب انتقالها، هدف اوليه بايد حفظ سطوح موجود ترافيك و درآمد سايت باشد. در مواقع خاصي اين موارد ميتوانند بالاتر درنظر گرفته شوند، اما در پيشبيني و انتظار عمومي، رشد بايد هدف درجه دو باشد. اين از ايجاد انتظارات غيرواقعي جلوگيري خواهد كرد. برنامهريزي ضعيفايجاد هرچه سريعتر يك برنامه پروژه جزئي از ايجاد تاخيرها در طول مسير جلوگيري ميكند. زمان و منابع اضافي را نيز براي دستوپنجه نرم كردن با هر موقعيت غيرقابل پيشبينياي كه ممكن است رخ دهد در نظر بگيريد. مهم نيست كه برنامه شما چهقدر جرئي است و خوب پشت آن فكر شده است، احتمال اين كه همه چيز درست مانند انتظار پيش برود بسيار پايين است. نسبت به برنامه خود انعطافپذير باشيد و اين حقيقت كه قطعا تاخيرهايي وجود خواهد داشت را بپذيريد. تمام وابستگيها را مشخص كرده و كاري كنيد تمام سهامداران از آنها باخبر باشند. از برنامهريزي براي راهاندازي نزديك نقاط اوج فروش فصلي خود اجتناب كنيد. چون اگر مشكلي ايجاد شود، زمان كافي براي حل آن نخواهيد داشت. براي مثال خردهفروشيها بايد از راهاندازي سايت نزديك دي ماه يا بهمن خودداري كنند تا دوره شلوغ پيش از عيد نوروز را به خطر نيندازند. در اين مورد، راهاندازي سايت در زمانهاي خلوت ماههاي تابستان هوشمندانهتر خواهد بود. كمبود منابعپيش از متعهد شدن به اجراي يك انتقال سايت ، زمان و تلاش لازم براي موفقيت آن را تخمين بزنيد. اگر بودجه شما محدود است، ببينيد كه آيا اجراي انتقالي كه احتمال شكست آن در رسيدن به اهداف اوليه و در نتيجه كاهش درآمد هست، ارزشش را دارد يا خير. طي يك حساب سرانگشتي سعي كنيد ۲۰ درصد بيشتر از منبعي كه فكر ميكرديد براي پروژه لازم است، داشته باشيد. اين مقدار اضافه به شما اجازه ميدهد در آينده وقتي مشكلي به وجود ميآيد، فورا و بدون به خطر انداختن موفقيت آن را رفع كنيد. اگر منابع شما در مضيقه هستند يا شروع به صرفهجويي در مراحل اوليه كنيد، احتمالا انتقال شما به خطر خواهد افتاد. كمبود همفكري براي سئو يا تجربه كاربريوقتي تغييري در يك وبسايت رخ ميدهد، هر تصميم بايد از نقطهنظر سئو و تجربه كاربر سنجيده شود. براي مثال حذف حجم زيادي از محتوا يا لينكها براي بهبود تجربه كاربري ممكن است به توانايي سايت در هدف گرفتن كليدواژههاي ضروري كسبوكار صدمه بزند يا به مشكلاتي در فهرستسازي و خزيدن منجر شوند. در هر دو مورد چنين تغييراتي ممكن است به مشاهده جستوجوي واقعي سايت آسيب بزنند. از طرف ديگر، داشتن متنهاي بسيار و عكسهاي كم، ممكن است بر مشاركت كاربر تاثير منفي داشته و به نرخ تبديلهاي سايت ضرر برساند.براي اجتناب از ريسك، از مشاوران باتجربه سئو و تجربه كاربري استفاده كنيد تا آنها در خصوص عواقب احتمالي هر تغيير با سهامداران كليدي كسبوكار بحث كنند. سهامداراني كه پيچيدگيهاي كسبوكار را بهتر از هر كسي ميفهمند. پيش از هر تصميمگيري، نكات مثبت و منفي هر دو گزينه بايد سنجيده شود.
مشاركت ديرهنگامانتقال سايتها ممكن است ماهها به طول بينجامد و به برنامهريزي عالي و زمان كافي براي آزمودن نياز دارد. جستوجوي ديرهنگام به دنبال پشتيباني حرفهاي بسيار ريسكي است چرا كه ممكن است گامهاي كليدي فراموش شده باشند. كمبود آزموندر كنار استراتژي عالي و برنامهريزي فكر شده، زمان و تلاشي را به آزمون كامل سايت پيش از راهاندازي آن اختصاص دهيد. خيلي بهتر است كه اگر آزمون به مسائل مهمي برخورده، به جاي عجله جهت اجراي ناقص محصول، زمان راهاندازي را به تاخير بيندازيد. نياز به گفتن نيست كه نبايد يك وبسايت را بدون آزمايش شدن توسط تيمهاي متخصص سئو و تجربه كاربري راهاندازي كنيد.توجه به جزئيات همچنين بسيار مهم است. اطمينان حاصل كنيد كه توسعهدهندگان كاملا از ريسكهاي مرتبط با اجراي ضعيف آگاه هستند. اطلاعرساني به توسعهدهندگان در خصوص تاثير مستقيم كارشان بر ترافيك سايت (و در نتيجه درآمد سايت) تفاوت بزرگي ايجاد ميكند. واكنش كند به رفع باگزماني كه سايت راهاندازي ميشود، هميشه باگهايي وجود دارند كه بايد برطرف شوند. با اين حال بعضي باگها مهمتر از باگهاي ديگر بوده و به توجه فوري نياز دارند. براي مثال وقتي پس از راهاندازي سايت فورا متوجه اين ميشويد كه عنكبوتهاي موتور جستوجو در خزيدن و فهرستسازي محتواي سايت به مشكل خوردهاند، بايد سريع مشكل را رفع كنيد. واكنش كند به موانع فني مهم بعضي اوقات ميتواند فاجعهبار باشد و ريكاوري از آن زمان زيادي ببرد. دست كم گرفتن مقياسسهامداران كسبوكار گاهي انتظار ندارند كه انتقال سايت زمانبر بوده و منابع بسياري نياز داشته باشد. غيرمعمول نيست كه سهامداران عمده بخواهند سايت در روزي كه دقيقا برنامهريزي شده اجرا شود، خواه به طور ۱۰۰ درصد آماده باشد يا خير. شعار �بياييد هرچه سريعتر كار را راهاندازي كنيم و بعدا مشكلات را رفع كنيم� يك اشتباه كلاسيك است. چيزي كه اكثر سهامداران از آن آگاه نيستند اين است كه بازگشت به آمار مشاهده جستوجوي واقعي تنها چند روز طول ميكشد، اما يك ريكاوري ممكن است چند ماه به طول بينجامد.آگاهسازي مشتريان، سپري كردن تمام سناريوها و مراحل مختلف با آنها و شرح اين كه هر مرحله مستلزم چه چيزي است، مسئوليت مشاور و مدير پروژه است. در آن صورت سهامداران كسبوكارها قادر هستند كه تصميمهاي آگاهانهتري گرفته و مديريت انتظاراتشان سادهتر خواهد شد.
فرآيند انتقال سايتفرآيند انتقال سايت را ميتوان به شش گام ضروري تقسيم كرد. تمام آنها به مقدار برابري مهم بوده و از قلم انداختن آنها به درجات مختلفي مانع از موفقيت انتقال ميشود. فرآيند انتقال سايتمرحله ۱- ارزيابي و برنامهريزي: اهداف، ريسكها، موقعيتهاي رشد و پيشبيني سناريوها، راهبردها، برنامه پروژه مرحله ۲- آمادهسازي پيش از راهاندازي: مرور چارچوب، مشخصسازي فني سئو، شناسايي صفحات در اولويت، برنامه وقايع احتمالي آينده مرحله ۳- آزمون پيش از راهاندازي: مرور محتوا، مرور فني، آزمون تغيير مسير، ارزيابي ريسك راهاندازي سايت، ارزيابي استانداردها (بنچمارك) مرحله ۴- پشتيباني روز راهاندازي: عملياتهاي راهاندازي سايت، آزمون زنده سايت، پشتيباني رسانه كه هزينه آن پرداخت شده باشد مرحله ۵- مرور پس از راهاندازي: ارزيابيها و عمليات پس از راهاندازي، مرور رفع باگها، نظارت بر عملكرد مرحله ۶- مرور عملكرد: اولويتسازي فعاليتهاي معمول كسبوكاري
مرحله اول: ارزيابي و برنامهريزيارزيابي پروژهفارغ از دلايل پشت يك پروژه انتقال، شما بايد از ابتدا نسبت به اهداف مشخص باشيد چرا كه اين امر به تنظيم و مديريت انتظارات كمك ميكند. جابهجايي از HTTP به HTTPS بسيار متفاوت از يك اصلاح كامل سايت است، بنابراين هر يك بايد اهداف متفاوتي داشته باشند.در مثال اول، هدف بايد بازيابي سطوح ترافيك سايت باشد، در حاليكه در مثال دوم هدف بايد احتمالا رشد باشد. انتقال در سايت فرصت بسيار خوبي براي حل مشكلات قديمي است. قرار دادن هر چه بيشتر اين مشكلات در يك ظرفيت انتقال تا جاي ممكن بايد بسيار مقرون به صرفه باشد چرا كه حل اين مشكلات پس از راهاندازي، منابع بسيار بيشتري نياز خواهد داشت.در هر مورد، حياتيترين جنبههاي پروژه را جهت موفق شدن شناسايي كنيد. تمام ريسكهايي را كه ممكن است تاثيري منفي بر مشاهده سايت داشته باشد را شناسايي كرده و اقدامات احتياطي لازم را لحاظ كنيد. حالت ايدهآل اين است كه چند سناريوي مورد پيشبيني را بر اساس ريسكهاي مختلف و موقعيتهاي رشد آماده كنيد. نياز به گفتن نيست كه سناريوهاي موردانتظار بايد توسط مشاوران باتجربه انتقال سايت آماده شوند. سهامداران لحاظ كردن سهامداران در اين مرحله اوليه تا جايي كه ممكن است، به شما كمك ميكند درك عميقتري از بزرگترين چالشها و موقعيتهاي بين بخشها پيدا كنيد. از تيمهاي سئو، محتوا، تجربه كاربري و تحليلي خود بازخورد بخواهيد و فهرستي از بزرگترين مسائل و موقعيتها را تهيه كنيد. سپس بايد بفهميد بازگشت سرمايه احتمالي رسيدگي به هر يك از اين موارد چه خواهد بود. يكي از گزينههاي در دسترس را كه راهبرد انتقال سايت شما را شكل ميدهد بر اساس اهداف و منابع در دسترس خود انتخاب كنيد.حال فهرستي از فعاليتهاي اولويتبندي شده داريد كه انتظار ميرود در صورت اجرا، بازگشت سرمايهاي مثبت در پي داشته باشند. اين موارد سپس بايد با سهامداران به اشتراك گذاشته شده و در خصوص آنها بحث شود. در اين صورت اهدافي واقعگرايانه خواهيد داشت، بر سر پروژه توافق خواهيد كرد، ارزيابي خواهيد داشت و از ابتدا انتظارات درستي خواهيد داشت. آمادهسازي برنامه پروژهبرنامهريزي به همان اندازه اهميت دارد. چرا كه انتقال سايتها ميتواند غالبا پروژههايي بسيار پيچيده باشد و به راحتي چند ماه به طول بينجامد. طي هر مرحله برنامهريزي، هر وظيفه بايد يك مالك (مانند مشاور سئو، مشاور تجربه كاربري، تدوينگر محتوا، توسعهدهنده وب) و يك تاريخ آمادهسازي مورد انتظار داشته باشد. هر وابستگي بايد شناسايي شده و در برنامه پروژه لحاظ شود تا همه از هر فعاليتي كه بهخاطر وابستگي به ديگران تكميل نخواهد شد آگاه باشند. براي مثال تا زماني كه طرح نقشه تغيير مسير كامل نشده و تغيير مسيرها در اجراي پيش از عمومي شدن تكميل نشدهاند، نميتوان تغيير مسيرها را آزمود.برنامه پروژه بايد هر چه سريعتر با تمام افراد مشاركت كننده به اشتراك گذاشته شود تا زمان كافي براي بحث و شفافسازي وجود داشته باشد. هر فعاليت بايد به جزئيترين حالت توصيف شود تا سهامداران بدانند هر مرحله شامل چه چيزهايي است. نيازي به گفتن نيست براي ساماندهي و انجام فعاليتهاي لازم با توجه به برنامه، به مديريت پروژهاي بينقص لازم است. يك بخش حياتي در برنامه پروژه رسيدن به موقع به تاريخ راهاندازي است. به طور ايدهآل، سايت جديد بايد زماني راهاندازي شود كه ترافيك پايين است. تكرار ميكنم كه از راهاندازي سايت پيش از يا حين يك دوره اوج خودداري كنيد. چون اگر شرايط آن طور كه پيشبيني شده پيش نروند، عواقب ميتواند قاجعهبار باشد. چيز ديگري كه بايد در ذهن داشته باشيد اين است كه چون انتقال سايتها هيچ وقت دقيقا مانند برنامه پيش نميروند، بايد درجهاي از انعطافپذيري را داشته باشيد.
مرحله دوم: آمادهسازي پيش از راهاندازياين موارد شامل هر فعاليتي ميشود كه بايد زماني انجام شوند كه سايت جديد همچنان در حال توسعه است. تا اين نقطه، ملزومات سئوي سايت جديد بايد به دست آمده باشند. شما بايد با طراحان و معماران اطلاعاتي در ارتباط باشيد و پيش از آن كه سايت به محيط آماده براي راهاندازي برسد، به خوبي در خصوص نمونههاي آزمايشي و چارچوبها بازخورد دريافت كرده باشيد. مرور چارچوبپيش از آغاز توسعه، نمونههاي آزمايشي يا چارچوبهاي سايت را مرور كنيد. مرور الگوهاي اصلي سايت جديد ميتواند در شناسايي مسائل سئو و تجربه كاربر در مراحل اوليه مفيد باشد. براي مثال ممكن است متوجه شويد كه بخش بزرگي از محتوا از صفحات دستهبنديها حذف شده است كه بايد فورا به آن توجه شود. يا ممكن است دريابيد كه برخي صفحات با ترافيك بالا ديگر در مسيريابي اصلي ظاهر نميشوند. هر نوع تغيير راديكال در طراحي يا كپي صفحات بايد به طور كامل مرور شود تا هرگونه مشكل بالقوه در سئو يافت شود. آمادهسازي مشخصات فني سئووقتي نمونههاي آزمايشي و چارچوبها مرور شدند، مشخصاتي جزئي از مسائل فني سئو آماده كنيد. هدف اين مستندسازي حياتي ثبت تمام ملزومات ضروري سئو است كه توسعهدهندگان بايد پيش از ارزيابي پروژه در خصوص كار و هزينه از آن آگاه باشند. بودجهها طي اين مرحله است كه قطعي ميشوند. اگر ملزومات سئو در آن لحاظ نشده باشند، در نظر گرفتن آنها در آينده غيرممكن خواهد بود.مشخصات فني سئو بايد بسيار جزئي باشند و در عين حال به شكلي نوشته شده باشند كه توسعهدهندگان به سادگي ملزومات را به عمل تبديل كنند. اين سندي براي شرح چرايي اجرا نيست، بلكه شرحي بر نحوه اجراست. اطمينان حاصل كنيد كه ملزومات خاصي شامل حوزههاي زير لحاظ شدهاند:
اين مشخصات همچنين بايد شامل حوزههايي از كاركرد CMS باشند كه به كاربر امكان اين موارد را ميدهد:
همچنين اطمينان حاصل كردن از اين كه هنگام بهروز رساني يك ويژگي خاص (مانند يك h1)، عناصر ديگر (مانند عنوان صفحه يا هر فهرستي از مسيريابي) تحت تاثير قرار نميگيرند، مهم است.
شناسايي صفحات در اولويتيكي از بزرگترين چالشهاي انتقال سايت اين است كه موفقيت به طور گسترده به كميت و كيفيت صفحاتي كه مورد انتقال قرار گرفتهاند بستگي دارد. از اين رو، اطمينان حاصل كردن از تمركز بر روي صفحاتي كه واقعا اهميت دارند، مهم است. اينها صفحاتي هستند كه در سايت قديمي ترافيك به همراه داشتهاند، لينكها به اين صفحات منتج شده است، نرخ تبديل خوبي دارند و… . براي اين كار، شما بايد:
نحوه crawl در سايت قديمي با عمل crawl شما يك كپي از تمام آدرسها، عناوين صفحات، فردادهها، تيترها، تغيير مسيرها، لينكهاي خراب و … خواهيد داشت. فارغ از برنامه انتخابي جهت crawl (ضميمه را ببينيد) اطمينان حاصل كنيد كه crawl زياد سفت و سخت نباشد. پيش از crawl در سايت قديمي، خوب به تنظيمات برنامه مورد نظر توجه كنيد و موارد زير را در نظر بگيريد:
راهنماي حرفهاي: تا چند ماه پس از تكميل انتقال از داده crawl سايت قديمي يك كپي داشته باشيد (روي ابر يا در يك فايل) تا وقتي سايت جديد روي كار آمد، در صورت نياز دادههاي سايت قبلي را در اختيار داشته باشيد. نحوه شناسايي صفحات فهرستپذير (indexable) وقتي عمل crawl به پايان رسيد، روي شناسايي صفحات فهرست شده سايت قديمي كار كنيد. اين موارد شامل تمام صفحات HTML با ويژگيهاي زير ميشوند:
صفحات فهرستپذير تنها صفحاتي هستند كه ممكن است بتوانند ترافيك را به سمت سايت هدايت كنند. از اين رو بايد در جهت هدف انتقال سايت شما اولويتبندي شوند. اينها صفحاتي هستند كه ارزش بهينهسازي (اگر قرار است در سايت جديد حضور داشته باشند) يا تغيير مسير (اگر قرار است در سايت جديد حضور نداشته باشند) را دارند. نحوه شناسايي صفحات با عملكرد بالاوقتي تمام صفحات فهرستپذير را شناسايي كرديد، بايد يك كار ديگر نيز انجام دهيد. به خصوص اگر سايت قديمي از صفحات بسيار زيادي تشكيل شده و با توجه به زمان
امتیاز:
بازدید:
مديريت ارتباط با مشتري و نرم افزار CRM دو چيز متفاوتند.مديريت ارتباط با مشتري كاري است كه شما انجام ميدهيد: چگونه با مشتريان خود كار ميكنيد، به آنها خدمترساني ميكنيد، و آنها را پشتيباني ميكنيد. در حقيقت، يك استراتژي براي ايجاد ارتباط با خريداران فعلي و بالقوهي شما و درك نيازهاي آنها است تا بتوانيد به آنها كمك كنيد كه با استفاده از محصول شما موفق شوند. به نظر وقتگير است؟ اينطور به آن نگاه كنيد: تجربهي مشتري اساسيترين عنصر در استراتژي رشد شما و راه درست ادارهي يك كسبوكار است. هيچ شركتي، چه بزرگ و چه كوچك، ديگر نميتواند آن را ناديده بگيرد. همچنان كه Forrester در مطلب خود دربارهي روند حركت CRM گزارش كرده است كه «شركتها در سال ۲۰۱۷ دارند هر چه بيشتر از ارزش اقتصادي مديريت ارتباط با مشتريان آگاه ميشوند».
شروع كار CRMاينجا است كه نرم افزار CRM وارد قضيه ميشود. نرمافزارهاي CRM، مديريت ارتباط و مخاطب را در مقياس بالا از طريق جمعآوري داده، بخشبندي، خودكارسازي، و تحليل ميسر ميكنند. Infusionsoft خيلي مفيد و مختصر ميگويد كه «كاركرد اصلي CRM، مديريت مخاطب است و به شما قدرت ردگيري و بخشبندي حجم خيلي زيادي از متغيرهاي مخاطبان را ميدهد». بر طبق Harvard Business Review، نرم افزار CRM «اگر به درستي استفاده شود، به شركتها اجازه ميدهد تا در جمعآوري دادههاي مشتريان چابك باشند، ارزشمندترين مشتريان را به مرور زمان شناسايي كنند، و وفاداري مشتري را با ارائهي خدمات و محصولات سفارشي افزايش دهند». عبارت «اگر به درستي استفاده شود» در اينجا خيلي مهم است. اينجا است كه كشمكش اصلي آغاز ميشود. مشكلي كه با استراتژي و نرم افزار CRM وجود دارد، دو بخش است. اول اين كه صنعت نرمافزار به كسبوكارها فشار ميآورد تا ابزارهايي را براي حل مشكلات ساختگي بپذيرند؛ مشكلاتي كه ميخواهند صاحبان كسبوكار آنها را باور كنند. دوم اينكه در نتيجهي مشكل اول، خيلي از كسبوكارها استراتژي ارتباط با مشتري خود را با نرمافزارها شروع ميكنند، نه با مشتريانشان، پس استراتژي آنها حول يك سري شيء درون نرمافزار شكل ميگيرد، نه حول آن انسانهايي كه سعي در خدمترساني به آنها را دارند. موفقيت شما بايد بر اساس موفق كردن مشتريانتان باشد.پس اصلاً عجيب نيست كه حتي در سال ۲۰۰۲، Gartner گزارش كرده است كه ۵۵ درصد كل پروژههاي CRM نتيجهاي در بر ندارند و اين كه بيشتر افراد فقط برداشت نرمافزاري از CRM دارند. مو مككيبين (Mo McKibbin) از بخش Customer Success سايت Help Scout،بر اهميت رويكرد مقدم دانستن مشتريان بر ابزار تأكيد ميكند: «يك CRM موفق، هم براي كسبوكار و هم براي مشتريان سودمند است.اما خيلي اوقات، از خودكارسازي فقط براي كاهش زمان و هزينهها استفاده ميشود، كه در آخر هم پاي مشتري تمام ميشود. شما بايد اول با استراتژي تجربهي مشتري شروع كنيد و بعد از آن ببينيد كه براي پشتيباني از آن به چه ابزارهايي نياز داريد». حقيقت آن است كه موفقيت در ابتداي امر، خيلي آسانتر است و براي همهي شركتهاي كوچك و بزرگ، قابل دستيابي است. اول بايد مشتريانتان را حمايت كنيد و با آنها ارتباط شكل دهيد. سؤالاتشان را پاسخ دهيد و در موقع نياز در دسترس باشيد. از آنها سؤال بپرسيد، پرسونا بسازيد، آزمايش كنيد و خطي مشي اهميت به موفقيت مشتري را در شركت خود شكل دهيد. وقتي به اين مقاصد دست يافتيد، حالا ديگر براي فكر كردن به نرمافزار CRM آماده هستيد؛ چرا كه اكنون ميدانيد واقعاً چه چيزي نياز داريد و در نتيجه سرمايهگذاري شما به سرعتROI به همراه خواهد داشت. نرمافزار CRM واقعاً چيست؟فرض كنيم كه شما كسبوكاري راه انداختهايد، محصول خود را به بازار رساندهايد و روياي خود را محقق كردهايد. حالا همه چيز به مشتريان شما برميگردد. چطور ميخواهيد سؤالات آنها را مديريت كنيد؟ حواستان باشد كه هيچ سؤالي از قلم نيفتد، سؤالات و مشكلات متداول را مد نظر داشته باشيد تا بتوانيد تصميمات پيشگيرانه بگيريد، كيفيت بالاي خدمات خود را حفظ كنيد و از سردرگمي در ميان تيم خود (اگر داريد) جلوگيري كنيد. برنت ليري (Brent Leary) ميگويد: «در دنياي امروز، بايد از همان ابتدا فرآيندي براي درگير كردن مشتري داشته باشيد. اگر شروع كرديد به وبلاگنويسي و كسي از نوشتههاي شما خوشش آمد و دوست داشت كه ارتباط بيشتري داشته باشد، لازم است كه شما فرآيندي براي درگير كردن او داشته باشيد تا به شما كمك كند كه به سرعت و به طور مؤثري پاسخ او را بدهيد تا شتاب حركت خود را از دست ندهيد». خبر خوش اين است كه در ابتدا نيازي به نرمافزارهاي گران نداريد. همانطوري كه قبلاً هم گفتهايم، استفاده از ابزارهاي رايگان يا ارزان به شما اجازه ميدهد تا سرمايهگذاريهاي پرهزينه را در وقت خودش انجام دهيد. وقتي در حال طراحي استراتژي رشد و تجربهي مشتري خود هستيد،ابزارهاي پشتيباني نظير پست الكترونيكي يا نرمافزارهاي پشتيباني (Help Desk) انتخابهاي خوبي براي پشتيباني موقت مشتريان هستند. اين ابزارها به شما كمك ميكنند تا بدون نياز به سرمايهگذاريهاي پرخرج، شروع به تشكيل ارتباط با مشتريان خود كنيد. به علاوه، ليري ميگويد كه اين ابزارها شما را از خطرات روشهاي منسوخ CRM نيز حفظ ميكنند: «بينظمي ناشي از استفادهي نادرست از مدارك كاغذي را در نظر بگيريد. اگر فرآيند فروش شما در نتيجهي استفاده از آنها به مشكل بخورد، چه ميشود؟ انتخاب مدارك كاغذي براي انجام موقتي CRM، اتفاقاً ممكن است باعث از دست رفتن مشتريان شود – و بدتر اينكه احتمالاً هيچ وقت متوجه اين قضيه نخواهيد شد». پس از اطمينان از آمادگي، خريد كنيد.اگر زماني رسيد كه ديديد مرتباً از مشتريان خود اين سؤالها را ميپرسيد، متوجه ميشويد كه ميتوانيد به فكر يك نرم افزار CRM باشيد:
وقتي كه اين سؤالات خودشان را نشان دهند، به مرحلهاي رسيدهايد كه نيازهاي مشتريان خود را پيشبيني ميكنيد و ميتوانيد اقدامات پيشگيرانه انجام دهيد. آن وقت است كه ميفهميد براي توسعهي نحوهي مديريت مشتريانتان آمادهايد و نرم افزار CRM به يك فكر ارزشمند تبديل ميشود. هر چقدر بهتر مشتريان خود را درك كنيد، بهتر ميتوانيد پاسخگوي نيازهاي آنها باشيد.خبر خوش اين است كهنرم افزار CRM را ميتوان بر روي ابزارهاي كنوني، مانند سرويس پست الكترونيكي يا نرمافزار پشتيباني (چه توليد خود شركت و چه محصول آماده) قرار داد كه موجب سادهتر و كمهزينهتر شدن اين تغيير ميشود. براي CRM آماده هستيد – الآن چه كار بايد بكنيد؟ با اين همه انتخاب و شاخ و برگي كه نرم افزار CRM دارد، ممكن است كه خيلي راحت سردرگم شويد. بهترين راه اين است كه اهداف خود را از همان ابتدا مشخص كنيد.
۱- اهداف كسبوكارتان را مشخص كنيد.با سه مورد اطلاعات سطح بالا شروع كنيد:
اما قبل از وارد شدن به اعداد و ارقام، كمي بيشتر فكر كنيد و موارد زير را هم در نظر بگيريد:
استفاده از اين محاسبات ميتواند به شما كمك كند تا اهداف فروش خود را با توجه به انسانها تعيين كنيد، نه اعداد و ارقام و اين كار روشهاي مشتري-مداري را ترويج ميدهد كه مطابق با تعريف شما از موفقيت مشتري هستند. همچنان كه چارلي براون (Charlie Brown) در Harvard Business Review مينويسد كه «معيارهايي پيدا كنيد كه وضعيت سلامت ارتباط را اندازه ميگيرند، نه فقط مقدار فروش را». اين قواعد، در نهايت شما را قادر ميكند تا مشوقهايي را براي جذب مشترياني ايجاد كنيد كه از محصول شما ارزش حقيقي دريافت ميكنند. اين دستورات، كل شركت شما را وادار ميكند تا دوباره از اساس، به ارتباط بين فروش و پشتيباني فكر كند و از اين دو براي تمركز فعاليتها بر خدمترساني به مشتري استفاده كند.
۲- مديريت ارتباط با مشتري را در سطح شركت خود تعريف كنيد.مهم نيست شركت شما از چند نفر تشكيل شده، يك، پنج، ۱۰، يا بيشتر از ۵۰ نفر، به هر حال شما بايد بدانيد كه موفقيت براي مشتري شما چطور به دست ميآيد. چه خدمتي ارائه ميكنيد؟ رويكرد شما به فروش چيست؟ كيت لگت (Kate Leggett) به Forrester ميگويد: «شركتهايي كه تفكر رو به جلو دارند بر روي موفقيت مشتري سرمايهگذاري ميكنند، به اين صورت كه يك استراتژي مشخص را براي موفقيت مشتري و معيارهاي سطح بالايي براي موفقيت تعريف ميكنند و علاوه بر آن، تيمهايي در زمينهي موفقيت مشتري تشكيل ميدهند كه معيارهايي كاملاً مشخص براي حفظ مشتري و اهداف درآمدي براي حسابهاي تحت مديريت خود دارند. آنها از دادههاي CRM به همراه دادههاي مالي و مصرف محصول استفاده ميكنند تا ميزان سلامتي يك مشتري را سنجيده و در صورت مشاهدهي علائم خطر، وارد عمل شوند.»
براي مطالعه ادامه متن به نرم افزار CRM مراجعه كنيد. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
راز شگفت انگيز مديران موفق چيست؟
CRM يك راه تضمين شده براي مديريت آسان
اجازه دهيد با يك مثال مرتبط توضيحات مربوط به نرم افزار CRM را شروع كنم. يك رهبر اركستر هميشه بهتر از تمام گروهش نواختن ساز را بلد است، اما هيچ وقت خودش ساز نميزند. او به جاي اينكه ساز بزند اعضاي گروه خود را هدايت ميكند تا زيباترين قطعات نواخته شود. شما هم اگر ميخواهيد در كسب و كارتان پيشرفت و رشد زيادي داشته باشيد، بايد همانند رهبر اركستر از نواختن ساز دست بكشيد. البته اين به معناي بيكار ماندن نيست، بلكه بايد مثل رهبر اركستر كارهاي ارزشمندتري انجام دهيد تايك موسيقي دلنواز خلق شود.
مهم ترين كار در مديريت چيست؟مهمترين كار در مديريت ساختن اهرم است. همانطور كه ميدانيد اهرم وسيله اي است كه توسط آن ميتوان با نيروي كمتر بارهاي سنگين تري را جابه جا كرد. مطمئنم پس از مدتي اسفتاده از نرم افزار CRM تاييد ميكنيد كه اين نرم افزار يكي از اهرم هايي است كه باعث پيشرفت و رشد در كسب و كار شما شده است.
چند مشكل رايج مديران
اين مشكلات برايتان آشناست؟حالا راههايي كه با CRM ميتوانيد بر مشكلاتي كه عنوان شد و بسياري از مشكلات ديگر كه ممكن است در كسب و كار با آن مواجه شده باشيد را برايتان مي گويم.با استفاده از نرم افزار CRM نيازي نيست هميشه در محل كار حضور فيزيكي داشته باشيد تا كارمندان كار خود را به خوبي انجام دهند. بلكه ميتوانيد در هر مكاني كه هستيد با دسترسي به اينترنت كسب و كار خود را مديريت كنيد. با استفاده از نرم افزار CRM كارمندان ميدانند كه كم كاري و يا هر گونه سوءاستفاده ايي از چشم شما مخفي نخواهد ماند و هچنين گزارشاتي كه از نحوه عملكرد آنها بدست ميآوريد ميتواند باعث ايجاد انگيزه براي آنها بشود و كارها هميشه به خوبي انجام بپذيرند. طبيعتا براي شما و ساير اعضاي شركت اتفاق افتاده كه به دليل مشغله كاري، بعضي از وظايف به موقع انجام نشده و يا خيلي پيگيريهايي كه ميتوانستند مشتريان احتمالي را به مشتريان واقعي تبديل كنند به دليل فراموش شدن يا به موقع پيگيري نشدن اين شانس را از دست داده اند. اين فراموشيها آمار قابل توجهي را در شركتها و سازمانها به خود اختصاص داده اند كه با جلوگيري از آنها ميتوان نتايج شگفت انگيزي را در كسب وكار مشاهده كرد.
ويژگيهاي كلي نرم افزار CRMنرم افزار CRM به صورت خودكار وظايف و پيگيريهاي مشخص شده براي كارمندان را در زمانهاي معين به آنها يادآوري ميكند.
اين نرم افزار تحت وب امكان اتصال به سانترال مركزي شركت يا سازمان شما را دارد؛ و روند آن به اين صورت است كه هر وقت تلفن شروع به زنگ زدن ميكند اطلاعات مشتري در سيستم نمايش داده ميشود كه به سادگي و به سرعت ميتواند به تاريخچه و سوابق مشتري دسترستي پيدا كرد. اين سوابق عبارتند از: تماس هاي انجام شده، پيامكها، ايميلها، فكس ها، پيگيريهاي انجام شده، قراردادها، نمايش وضعيت كارهاي كنوني مشتري و اينكه همكاران در تماس هاي قبلي با مشتري چه مباحثي را دنبال كردند و نتيجه تماس هاي قبلي چه بوده است.
همچنين امكان انجام درخواست هاي درون سازماني مانند درخواست مرخصي, درخواست برگزاري جلسه و ساير درخواست هاي داخلي كه ممكن است در كسب و كار خود داشته باشيد را مي توانيد در نرم افزار CRM به راحتي هدايت كنيد. ميتوانيد آمار و نمودارهاي گويايي از وضعيت كسب و كار و سازمان خود داشته باشيد كه در تصميم گيري هاي اساسي به شما كمك بسيار زيادي خواهد كرد. ميتوانيد براي مطالعهي بيشتر دربارهي نرم افزار CRM به سايت پارميسافت مراجعه كنيد. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ ]
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |