طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب
طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

چالش هاي نصب چمن مصنوعي بر روي سطوح سخت

ليد: فضاهاي آسفالتي، بتني، سطوح آجري و سخت ديگر كه ممكن است اطراف ما را پوشانده باشند مي‌توانند با چمن مصنوعي زيبا شوند. بدون شك نصب چمن مصنوعي روي آسفالت و ديگر سطوح سخت، گزينه خيلي خوبي به نظر مي رسد اما آيا ممكن است ما را با چالش هايي روبرو كند؟

امروزه ما چمن مصنوعي را در بسياري از مكان ها مشاهده مي كنيم. بسياري از افراد از اين محصول در مكان ها و اطراف محل سكونت خود استفاده مي كنند تا در مصرف آب و هزينه هاي نگهداري قدمي برداشته و در اطراف خود باغچه اي هميشه سبز داشته باشند. اما افراد در بسياري از مواقع بعد از آنكه باغچه و اطراف محل سكونت شان طراحي و ساخته مي شود، تصميم به نصب چمن مصنوعي مي گيرند. در اين مواقع سوالات مختلفي پيش مي آيد از جمله اينكه آيا نصب چمن مصنوعي روي آسفالت امكان پذير است؟

پاسخ كوتاه و بي حاشيه به سوال بالا مثبت است. در برخي موارد حتي زمين آسفالت يا بتن مي تواند از ديگر انواع زمين براي كار گذاشتن چمن مصنوعي بهتر باشد و روند نصب چمن بر روي آنها سريعتر انجام گيرد. چون آسفالت يك لايه است و به عنوان سطح پايه كه چمن مصنوعي روي آن نصب مي شود به آماده شدن يا خرده كاري نياز ندارد. به همين دليل روند نصب روي آن سريع رخ مي دهد. با اين حال اگرچه در اين كار سرعت عمل وجود دارد اما هميشه گزينه مناسبي نيست. شما در اين امر بايد حتما به نكاتي توجه داشته باشيد تا نتيجه كار مطلوب باشد و عمر محصول كوتاه نشود. پس مانند سرعت نصب چمن تصميم نگيريد و اين مقاله را تا انتها بخوانيد!

آبي كه در زير چمن حبس مي شود

اگر تصميم به نصب چمن مصنوعي روي آسفالت را داريد، باران، برف و هر آبي كه روي آن سرازير شود مي تواند براي شما مشكل ساز شود. چمن مصنوعي اي كه روي سطوحي همچون آسفالت نصب مي شود، زهكشي مناسبي ندارد. اين بدان معناست كه آب بعد از عبور از سطح چمن و نفوذ به لايه زيرين كه همان آسفالت است در همانجا مي ماند و به زمين نفوذ نمي كند تا از طريق آن در كل از زير چمن بيرون رود. آب باران، برف و يخ آب شده و آب حاصل از سيستم هاي آبياري از چمن مصنوعي زمين شما عبور كرده و به سطح زير خود مي رسد. اما از آنجا ديگر راهي براي خروج يا نفوذ به عمق زمين و سطوح پايين تر ندارد.

چاله آبي براي رشد قارچ ها

آب حاصل از موارد ذكر شده ميان كف چمن و سطح آسفالت يا بتن باقي آنقدر آنجا مي ماند تا به نحوي غيرمعمول خارج شده يا بعد از مدتي طولاني خشك شود. اين امر سبب مي شود تا سطح ميان چمن و آسفالت پر از كپك يا قارچ شود. حتي مي تواند به مرور زمان در زير چمن نصب شده چاله هاي كوچك آب ايجاد كند. اين امر تا زماني كه چمن به نحوي كند شود يا خودتان آن را از زمين جدا كنيد، ادامه خواهد داشت. به همين دليل نصب چمن بر روي آسفالت براي مناطق پر بارش اصلا توصيه نمي شود. مگر اينكه بتوانيد چمن مصنوعي را به طور مدام تعويض كنيد!

شن هاي ريز راه حلي موقتي

يكي از راه حل هايي كه براي مشكل زهكشي و حركت آب بر روي چمني كه بر سطح آسفالت نصب شده پيشنهاد مي شود استفاده از شن در ميان اين دو لايه است. مي توان از لايه اي شن يا ماسه به عنوان لايه مياني استفاده كرد. اما اين راه حل هم اشكالاتي دارد. زيرا به مرور زمان و بارش باران و برف احتمال شسته شدن شن هاي زير چمن و حركت آنها وجود دارد. در اين حالت نيز احتمال حركت شن و ماسه ها بيشتر مي شود چون بر روي سطحي صاف قرار دارند و در ارتباط با آب آنها نيز. باز تاكيد مي كنيم كه اگر فضاي مورد نظر شما سرباز، بدون هيچ سقف و پوشش و در معرض آب يا بارش باران است، توصيه مي كنيم چمن را روي آسفالت نصب نكنيد.

جايي براي به دنبال توپ دويدن نيست

مشكل بعدي كه ممكن است به دليل نصب چمن مصنوعي روي آسفالت با آن برخورد كنيد سختي سطح مورد نظرتان است. چمن مصنوعي كه روي آسفالت يا بتن نصب مي شود سطح نرمي را براي استفاده كنندگان فراهم نمي كند. زمين شما ممكن است پيش از اندازه سفت يا سخت شود. در اين حالت زمين مناسبي براي بازي بچه ها يا يك نشست خانوادگي نخواهيد داشت. يعني وقتي روي چمن مصنوعي نصب شده بر آسفالت مي نشينيد، نرمي معمول چمن هاي مصنوعي را حس نمي كنيد. همچنين ممكن است فعاليت و راه رفتن بر روي آن براي مچ پا و زانوان شما به مرور زمان مشكل ساز شود.

اما اگر شما تصميم داريد چمن را در جايي نصب كنيد كه فعاليت فيزيكي زيادي روي آن انجام نمي گيرد يا چمن، صرفا براي محدوده اي كوچك است و كاربري تزييني دارد، مي توانيد اين مساله را ناديده بگيريد. يا حتي اگر به عمد به دنبال آن هستيد كه بعد از نصب چمن مصنوعي سطح سخت و محكمي داشته باشيد، با خيال راحت چمن را روي آسفالت و ديگر سطوح سخت نصب كنيد. از سوي ديگر اما اگر خواهان يك حياط مناسب براي بازي كودكان يا فضاي خانوادگي اي هستيد كه قرار است كودك، نوه و حيوان خانگي تان روي چمن بدوند و بازي كنند حتما به فكر زير سازي بهتري براي چمن مصنوعي باشيد.

 

براي مطالعه ادامه متن به نصب چمن مصنوعي روي آسفالت مراجعه كنيد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: چمن مصنوعي،
موضوع:
[ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۰۸:۴۶ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی