طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب
طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

چمن مصنوعي، ضد حريق است يا قابل اشتعال؟!

چمن مصنوعي آتش مي گيرد يا نسوز است؟ براي نگهداري و مراقبت از چمن مصنوعي در مقابل آتش رعايت چه نكاتي لازم است؟ اينها سوالات رايج هنگام خريد و نصب چمن مصنوعي هستند.

درواقع پاسخ اين سوال كه آيا چمن مصنوعي آتش مي گيرد يا نه، يكي از مهم ترين دغدغه ها و ويژگي هاي اين كالاست. در همين ابتداي متن بد نيست بدانيد كه چمن مصنوعي از الياف مصنوعي با دماي ذوب بالا توليد شده است با اين حال اگر چمن مصنوعي براي مدت طولاني در معرض آتش قرار گيرد، ذوب مي شود و آتش برايش خطرناك است.

در چه شرايطي چمن مصنوعي آتش مي گيرد ؟

روشن كردن مستقيم آتش بر روي چمن قطعا به آن آسيب مي‌زند. اشياي داغ يا فلزي كه زير آفتاب داغ شده باشند، مثل پايه هاي نيمكت هاي آهني نيز براي چمن مصنوعي آسيب زاست. در روزهاي داغ و بلند تابستان تكه هاي كوچك شيشه يا بطري هاي آب هم مي توانند مانند يك ذره بين عمل كرده، نور خورشيد را متمركز كنند و باعث ذوب شدن چمن ها شوند. به اين ترتيب وسايلي مانند منقل هاي خانگي، باربيكيو و… بايد با فاصله اي مناسب و دور از چمن مصنوعي نصب شوند تا پرش جرقه هاي آتش يا افتادن تكه هاي ذغال آن را از بين نبرد.

 

چمن مصنوعي بهترين مانع در مقابل گسترش آتش سوزي هاي فصلي

با اين وجود جالب است بدانيم كه اخيرا چمن مصنوعي كاربردهاي ضد آتش و حريق هم پيدا كرده است. نوعي از چمن مصنوعي كه با لايه اي از ماسه و شن لابلاي الياف مصنوعي اش توليد شده، مانع از انتشار آتش مي شود و در واقع آتش را خاموش مي كند. به نوعي مي توان گفت تركيب ماسه و شن لا به لاي الياف مقاوم و محكم چمن مصنوعي نوعي حفاظ را در اين محصول تشكيل مي دهد كه مانع گسترش آتش مي شود زيرا شن و ماسه قابل اشتعال نيست و آتش را خاموش مي كند.

به همين دليل برخي از صاحبان خانه ها در مناطق آتش خيزي مثل كاليفرنيا يا بعضي ايالات استراليا از اين ويژگي كم نظير چمن مصنوعي براي محوطه سازي و طراحي چشم انداز مقاوم در برابر آتش استفاده مي كنند.

آب و هواي گرم و خشك و فضاي باز گسترده در اين مناطق باعث مي شود مالكان محلي هميشه و همواره نگران خطر آتش سوزي باشند. به خصوص كه بيشتر شهرداري ها قوانين مربوط به مديريت هرس و كاهش علفهاي هرز در اطراف خانه ها و مناطق خالي از سكنه را براي كنترل خطر آتش سوزي اعمال كرده اند و اين وظيفه مالك است كه به اين قوانين محلي پايبند باشد.

حفظ محيط زيست با چمن مصنوعي

سخن آخر اينكه مالكان محلي در مناطقي با شرايط خشكسالي مداوم و پتانسيل ايجاد آتش سوزي، مي توانند خانه هاي خود را با محوطه سازي و پوشش زمين با چمن مصنوعي محاصره كنند و مطمئن باشند كه پاسخ سوال چمن مصنوعي آتش مي گيرد ، منفي است. اين كار هم به صرفه جويي در مصرف آب كمك مي كند و هم يك منطقه مقاوم در برابر گسترش آتش در اطراف سازه ها فراهم مي آورد.

علاوه بر پوشش زمين با چمن مصنوعي پر شده با شن و ماسه، تمهيدات ديگري هم بايد لحاظ شود تا از ايجاد آتش و گسترش آن پيشگيري شود. انتخاب گياهان مقاوم به خشكي و مقاوم در برابر آتش، هرس درختان به طوري كه شاخه ها به هم خيلي نزديك نباشند نيز از جمله اين دستورات ايمني ست.

 

براي مطالعه ادامه متن به چمن مصنوعي آتش مي گيرد مراجعه كنيد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: چمن مصنوعي،
موضوع:
[ ۸ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۱۳:۳۰ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی