طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب
طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

زمين فوتبال از نقطه نظر جنس چمن

به جرات مي‌توان فوتبال را پر طرفدارترين ورزش دنيا دانست. از جام جهاني فوتبال گرفته تا مسابقات قاره‌هاي مختلف، همگي با خود شور و هيجان خاصي براي اكثر مردم دنيا به ارمغان مي‌آورند. اين ورزش همچنين پيشتاز است و در سطح جهان به پيشروي خود ادامه مي‌دهد و افراد مختلف از هر گروه سنّي‌اي كه باشند به اين ورزش علاقه دارند. به همين دليل هم است كه مي‌بينيم در سطح شهرها تعداد زمين‌هاي فوتبال در اندازه هاي مختلف، اعم از زمين چمن، فوتبال سالني و غيره رو به افزايش است.

فوتبال را مي‌توان از نقطه نظرات مختلف به انواع گوناگوني تقسيم كرد. مي‌توان اين ورزش محبوب را از نظر تعداد بازيكنان، نوع زميني كه در آن بازي انجام مي‌شود (چمن، سالني، ساحلي) و حتي از نقطه نظر انواع چمن فوتبال هم تقسيم كرد.

در اينجا مي‌خواهيم نگاهي گذرا به زمين فوتبال از نقطه نظر نوع چمن يا همان انواع چمن فوتبال بيندازيم.

چمن طبيعي، سنّتي ترين شكل زمين فوتبال

سنّتي‌ترين شكل زمين فوتبال هماني است كه از چمن طبيعي ساخته شده است. اين اوّلين فناوري به كار رفته در كف زمين‌هاي فوتبال به شكل سنّتي از نقطه نظر چمن سبز بوده است. تا اوايل دهه ۷۰ ميلادي اين چمن مورد استقبال بود و در زمين هاي فوتبال به كار مي‌رفت. وقتي صحبت از بازي‌هاي حرفه‌اي مي شود، چمن طبيعي يا واقعي گزينه بهتري است. چمن طبيعي ميزان صدمات را كمتر مي‌كند و بيشتر زمين‌هاي فوتبال مسابقات جام جهاني از چمن طبيعي ساخته شده‌اند.

چمن مصنوعي، اولويت فعلي وزرشگاه‌هاي فوتبال

از ديگر انواع چمن فوتبال، چمن مصنوعي است كه از رزين‌هاي مصنوعي همراه با چمن پلاستيكي و مصنوعي ساخته شده است. مسائل و مشكلات مختلفي در رابطه با اين نوع چمن مطرح است. در گذشته شكايت هاي زيادي از مواد سرطان زاي به كار رفته در اين چمن مي‌شد اما در حال حاضر استانداردهايي براي چمن مصنوعي تعريف و به بازار عرضه شده كه سلامت و امنيت اين محصول را تضمين مي‌كند. نكته ديگر اينكه آسيب‌هاي ورزشي ممكن است در اين نوع چمن بيشتر از چمن طبيعي باشد. با اين وجود چمن مصنوعي نزد برخي افراد اولويت دارد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: چمن مصنوعي،
موضوع:
[ ۲۸ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۳۶:۰۵ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی