طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب
طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

نگاهي به تنوع چمن مصنوعي از لحاظ مواد تشكيل دهنده آن

وقتي واژه چمن مصنوعي را مي‌شنويم، بلافاصله تصوير يك زمين فوتبال يا يك زمين گلف در ذهن مان شكل مي‌گيرد. اما بايد توجه داشته باشيم كه اين تصوير اوليه، آشنا و نسبتا قديمي از كاربرد چمن مصنوعي است. امروزه با توليد انواع و اقسام چمن مصنوعي با الياف مختلف، اين محصول، كاربردهاي بسيار متنوع ديگري نيز پيدا كرده است و در اين مطلب به تنوع اين محصول مي‌پردازيم. چمن مصنوعي از الياف مصنوعي با بالاترين كيفيت ساخته شده و به دقت، به هم بافته مي‌شود تا زيبايي آن هرچه طبيعي‌تر به نظر برسد. در واقع مي‌توان گفت كه در حال حاضر، تشخيص نماي چمن مصنوعي و چمن طبيعي در يك نگاه، بسيار سخت و در برخي موارد، غيرممكن است كه اين به خاطر مواد تشيكل دهنده چمن مصنوعي است.

 

مواد اوليه توليد الياف چمن مصنوعي

ما مي‌توانيم از بين انواع و اقسام چمن مصنوعي، گونه‌اي را انتخاب كنيم كه هم با نيازها و هدفمان و هم با سليقه ما، همخواني داشته باشد. فقط بايد درباره جنس و ويژگي‌هاي اين محصول اطلاعات دقيق داشته باشيم. در گام اول بد نيست بدانيد كه در تهيه و توليد چمن مصنوعي از سه ماده مختلف استفاده مي‌شود. اين مواد عبارتند از پلي پروپيلن، پلي اتيلن و نايلون و همين مواد هم هستند كه باعث ايجاد تنوع در چمن مصنوعي مي‌شوند. در ادامه به طور مختصر با انواع و اقسام چمن مصنوعي از منظر مواد اوليه و روش‌هاي توليد، آشنا مي‌شويم.

 

چمن مصنوعي پلي پروپيلن

ارزان قيمت‌ترين چمن مصنوعي از بين گزينه‌هاي موجود در اين محصول، چمني است كه از الياف پلي پروپيلن ساخته شده است. گزينه‌اي كه بسياري از صاحبان مشاغل و صاحب خانه‌هاي مسكوني آن را انتخاب مي‌كنند. اگرچه مي‌توان آن را در سبك‌هاي مختلفي تهيه كرد و از نظر هزينه بسيار مقرون به صرفه است اما اين جنس بهترين انتخاب در ميان انواع و اقسام چمن مصنوعي به حساب نمي‌آيد. به اين دليل كه نقطه ذوب اين ماده بسيار كم است، بادوام نيست و اين يعني محصول، مستعد آسيب بيشتري است. اين نوع چمن مصنوعي براي محوطه‌هاي بزرگ، پر رفت و آمد يا پروژه‌هاي ورزشي مناسب نيست. بهترين كاربرد اين نوع چمن مصنوعي، براي فضاهاي كوچك‌تري مانند فضاي سبز ورودي منازل يا اداره‌هاست.

 

چمن مصنوعي پلي اتيلن

با صرف كمي هزينه بيشتر مي‌توان نوعي چمن مصنوعي را انتخاب كرد كه از پلي اتيلن ساخته شده است. چمن مصنوعي ساخته شده از پلي اتيلن از پلي پروپيلن گران‌تر است اما در عوض به عنوان يك بافت نرم، بسيار طبيعي‌تر به نظر مي‌رسد و دوام نسبتا خوبي هم دارد. با توجه به اين گزينه‌ها، يعني بافت نرم و طبيعي، اين چمن، گزينه بسيار خوبي براي استفاده در مكان‌هايي است كه در آنها طبيعي به نظر رسيدن چمن، اهميت بيشتري دارد. چمن مصنوعي پلي اتيلن، براي همه كاربردها گزينه ايده آلي است، به خصوص براي اطراف استخرها و محوطه بازي بچه‌ها در محيط‌هاي رو باز.

 

براي مطالعه ادامه متن به مواد تشيكل دهنده چمن مصنوعي در وب سايت چمنزار مراجعه كنيد.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: چمن مصنوعي،
موضوع:
[ ۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۱۹:۱۴ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی