طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب
طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

معرفي برخي از شركت‌هاي توليد كننده چمن مصنوعي ايراني و مقايسه كالاها

 

بسياري از كساني كه به استفاده از چمن مصنوعي در دكوراسيون داخلي يا پوشاندن زمين هاي ورزشي علاقه دارند، بر اين تصورند كه تمام انواع چمن مصنوعي به كشور وارد مي‌شود. در حالي‌كه كشورمان، ايران سال‌هاست در اين حوزه وارد شده و اين كالا را توليد مي‌كند. بد نيست چمن مصنوعي ايراني و برخي توليدكنندگان آنها را بشناسيد، مقايسه كنيد و اطلاعات كاملي از ويژگي‌ها و كيفيت اين محصول به‌دست آوريد تا بتوانيد آگاهانه‌تر و با رضايت بيشتري خريد كنيد.

 

چمن مصنوعي كالايي كه به توليدات داخلي پيوست

از سال ۱۳۹۷ كه دولت مانع از واردات ۱۴۰۰ قلم كالا به كشور شد، توليدكنندگان برخي از كالاها در كشور جان تازه‌اي گرفتند و با افزايش توليدات خود سعي كردند خلاء بازارهاي خارجي را پر كنند. يكي از اين كالاها چمن مصنوعي ايراني است كه توليدكنندگان قدرتمندي همچون شركت آسيا چمن، هاتكو (يارا پويش ايرانيان)، شركت دنياي بازي و شركت ظريف مصور اصفهان مشغول به توليد و عرضه آن در داخل كشور هستند.

 

تفاوت ديدگاه شركت‌هاي توليد كننده

توليدكنندگان چمن مصنوعي ايراني تفاوت ديدگا‌ه و رويكردهاي زيادي با هم دارند. براي نمونه آسيا چمن بيش از هر چيز هدف خود را كيفيت و تنوع توليد قرار داده است چون قدمت بيشتري نسبت به ديگر توليدكنندگان دارد. هاتكو غالبا تك محصول است و بيشتر در زمينه‌هاي چمن مصنوعي ورزشي و چمن مصنوعي فوتبال فعاليت دارد و محصولات آن به عنوان يك كالاي باكيفيت شناخته مي شود. شركت ظريف مصور نيز حدود دو سال است كه با دو نوع محصول وارد بازار چمن مصنوعي ايراني شده و تا حدودي توانسته مشتريان خودش را پيدا كند. در اين بين، دنياي بازي نگاهي اقتصادي به بازار چمن مصنوعي ايراني دارد و محصولاتي به اصطلاح بازاري پسند در رنج قيمتي و كيفيتي متوسط روانه بازار مي‌كند. با اين حال هر چهار شركت‌، محصولات قابل قبولي نيز از نظر كيفيت و تنوع محصول براي مصرف كنندگان ايراني دارند.

 

توليد چمن مصنوعي ايراني با توجه به كاربري آن

در هنگام خريد چمن مصنوعي بايد به كاربري آن توجه داشته باشيد. شركت‌هايي كه نام برده شد نيز غالبا چمن‌هاي مصنوعي خود را با دو كاربري مجزا يعني ورزشي و تزييني عرضه مي‌كنند. پس لازم است كه از خود بپرسيد كه چمن مصنوعي ايراني را دقيقا براي چه منظور و هدفي نياز داريد؟

و اگر جزو كساني هستيد كه قصد داريد چمن مصنوعي ايراني را براي تزيين فضاي مورد نظرتان تهيه كنيد، بايد بگوييم كه حدودا ۱۰ محصول متنوع وجود دارد كه گزينه‌هاي‌تان را براي انتخاب گسترش مي‌دهد. قطعاً در ميان اين محصولات، مدل‌هاي باكيفيت و زيبايي كه متناسب با نياز شما هم باشد، وجود دارد.

 

معرفي و مقايسه چند محصول با كاربري تزييني

يكي از اين محصولات، چمن مصنوعي ماهونيا است. چمن مصنوعي مدل ماهونيا يك محصول صد در صد ايراني است، كه آن را براي تزيين فضاهايي مانند تراس، حياط، روف‌گاردن و حتي باغ تالارها معرفي مي‌كنيم. جالب است بدانيد چمن مصنوعي ايراني مدل ماهونيا كه با تراكم طولي ۲۳۰ توليد مي‌شود توان استفاده در فضاهاي پرترددتر مانند مدارس غيرانتفاعي و مهدهاي كودك را نيزتا حدودي دارد. تصاوير چمن مصنوعي مدل ماهونيا را در عكس بعدي مشاهده كنيد.

دومين محصول پيشنهادي ما از اصفهان مي‌آيد، از بزرگ‌ترين كارخانه توليدي و نساجي كشور، يعني ظريف مصور كه در شركت چمنزار به نام چمن مصنوعي مدل وندا شناخته مي‌شود. اين محصول در اصطلاح پاييزه ناميده مي‌شود زيرا در بافت آن برگ‌هاي مجعد زرد ديده مي‌شود (اين برگ‌ها تداعي كننده چرخه زندگي چمن طبيعي هستند). اما به دليل درخشندگي رنگ آن و همچنين غالب بودن رنگ سبز در آن به چمن‌هاي سري بهاره شباهت دارد. از اين چمن مصنوعي ايراني هم مي‌توان در بسياري از كاربري‌هاي مسكوني مانند تراس و روف گاردن و باغ تالارها و آموزشي كم تردد مانند مهدهاي كودك استفاده كرد. تصاوير چمن مصنوعي مدل وندا را در زير ببيند.

 

مقايسه محصول وندا و ماهونيا

در ادامه بد نيست نگاهي اجمالي به ويژگي‌ها و تفاوت‌هاي چمن وندا و ماهونيا بيندازيد:

مقايسه دو محصول متفاوت 

در ادامه دو مدل چمن مصنوعي ايراني از دو كارخانه متفاوت را با هم مقايسه مي‌كنيم. اين محصولات، چمن پاپيروس ۲۵ ميل و چمن ترمه ۲۵ ميل هستند كه رقابت جذابي با هم دارند. يكي از اين دو محصول بسيار باكيفيت اما كم‌فروش و ديگري باكيفيت حداقلي اما پرفروش است. به نظر شما كدام مدل پرفروش است؟ چمن مصنوعي پاپيروس جواب سؤال ماست.

با اين مقايسه‌ها مي‌توان فهميد چمن مصنوعي مدل ترمه با اين‌كه امتيازهاي بالاتري دارد اما رنگش ايراني پسند نيست و مشتريان چمنزار را جذب نمي‌كند.

يك سوال

چرا رنگ چمن مصنوعي سبز تيره مهم است؟

به نظر من به عنوان يك كارشناس فروش در قدم اول انتخاب چمن مصنوعي دو مورد رنگ و لطافت الياف اولين گزينه‌هاي مهم هستند كه در كشور ما رنگ‌هاي تيره‌تر( البته تا حدي تيره) بيشتر مورد استقبال قرار مي‌گيرند شايد دليل اين است كه سبز تيره يك رنگ جدي از لحاظ روانشناسي به حساب مي‌آيد اما به نظر ديگر ما ايراني‌ها هر چيزي را با آب و تاب بالاتري مي‌پسنديم.

 

دو محصول استاندارد و باكيفيت با قيمت مناسب

حال مي‌خواهيم چمن مصنوعي ايراني با نام‌هاي وندا و ماهونيا را مقايسه كنيم. اما اين بار در كلاس و وزن ۱۵ ميل با ميانگين قيمت ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان. جالب است بدانيد هر دو اين محصولات براي كاربري‌هايي مانند تراس، روف‌گاردن، نمايشگاه‌هاي تجاري و در آخر براي كساني كه به دنبال چمن ارزان قيمت اما باكيفيت هستند، بسيار مناسب است. اين دو مدل چمن مصنوعي ايراني مورد تأييد شركت چمنزار به‌عنوان يك محصول ارزان ولي باكيفيت و استاندارد است.

فيروزه و آنا را بشناسيم و مقايسه كنيم

تعداد بسيار زيادي از مصرف كنندگان در هنگام خريد و انتخاب محصول مورد نظرشان، مي‌خواهند چمن‌هاي ارزان قيمت‌تر را هم بشناسند. چمن مصنوعي مدل فيروزه يكي از اين ارزان قيمت‌ترهاست. حدودا ۱۵ سال از عمر حضور چمن مصنوعي مدل فيروزه در بازار چمن ايران مي‌گذرد و تا به حال حدود ۳ ميليون متر از اين محصول در كشور خريداري و نصب شده است. اما فيروزه را با كدام چمن مصنوعي ايراني مي‌توان مقايسه كرد؟

پاسخ اين سوال را بايد در ميان محصولات كارخانه دنياي بازي جستجو كرد. نزديك به يك سال است كه كارخانه دنياي بازي، محصولي مشابه فيروزه را به بازار معرفي كرده است. بد نيست در ادامه نگاهي به اين دو محصول بيندازيد و آنها را با هم مقايسه كنيد.

براي مطالعه ادامه متن به چمن مصنوعي ايرانيمراجعه كنيد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: چمن مصنوعي،
موضوع:
[ ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۴:۵۷ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی