طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب
طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

ترميم و تعويض چمن مصنوعي كار دشوار و ترسناكي نيست!

ترميم و تعويض چمن مصنوعي

تكه‌ها يا قطعات چمن مصنوعي در ابعاد بزرگ توليد مي‌شود به همين دليل در صورت پارگي يا پوسيدگي در يك ناحيه ‏كوچك از چمن، امكان ترميم وجود ندارد و در اين شرايط بهترين راه حل تعويض آن قطعه از چمن مصنوعي از محل اتصال ‏رل ها مي باشد.‏ جابجايي و كشيدن اجسام تيز، برنده و سنگين آسيب جدي و جبران ناپذيري به بافت چمن مصنوعي وارد مي‌نمايد. ‏چمن مصنوعي باوجود اينكه از مواد بي جان ساخته شده، ولي از ظرافت و لطافت چمن‌هاي طبيعي بهره مند است. در ‏استفاده از آن مهربان باشيم و با آن مدارا كنيم.‏

موارد ترميم چمن مصنوعي ‏

• در صورتي كه چمن تزئيني با ماسه سيلييكا پر شده باشد، پس از گذشت مدت زماني مشخص (بسته به ‏شدت و كيفيت كاربري از چمن) ماسه دچار پراكندگي مي‌شود. در اين حالت با كمك دستگاه‌هاي شانه زن ‏ماشيني و يا با استفاده از جاروي چمن، مي‌توان اصلاح نمود.‏ همان‌طور كه قبل‌تر اشاره كرديم ترميم و تعويض چمن مصنوعي كار ترسناكي نيست!

• اگر لبه‌هاي چمن در نقاط پيراموني از سطح زمين جدا و بلند شود مي‌توان آن را به صورت موضعي با استفاده ‏از چسب مخصوص متصل و مستحكم نمود. درصورت پارگي يا پوسيدگي در قسمت‌هايي از چمن معمولاً اين ‏ناحيه را با چمن الياف كوتاه تر تيكه اندازي كرد. (الياف كوتاه‌تر به جهت اينكه با چمن كار كرده هم ارتفاع باشد).‏

• در صورت كدر شدن الياف چمن، ابتدا از جارو برقي استفاده كنيد سپس با مواد شوينده غير اسيدي شستشو ‏نماييد. مطمئن باشيد الياف چمن دچار تغيير رنگ نخواهد شد.‏

 مراحل ترميم چمن مصنوعي

تغيير دما و جابه جايي فصل‌ها، يكي از عوامل موثر و مهم بر سلامت چمن مصنوعي است. در واقع نوسانات آب و هوايي، تغيير رطوبت و ميزان سردي و گرمي هوا به سرعت مي تواند به چمن مصنوعي آسيب برساند. يكي از همكاران ما در فروشگاه چمنزار با توجّه به شغل و علائق شخصي خود در زمينه طراحي فضاهاي شهري، چندي پيش سفري به يكي از كشورهاي اروپايي داشت تا هم در نمايشگاه بين المللي چمن مصنوعي شركت كند و هم با يكي از كمپاني هاي بزرگ اين حوزه وارد گفتگو شود و اطّلاعات به روز و دسته اوّل، براي مراحل ترميم چمن مصنوعي به دست آورد.

از آنجاكه آشنايي با مراحل ترميم چمن مصنوعي، مسئله حائز اهمّيتي است، بد نيست با نكات مختلف اين كار آشنا شويد و اين دستورات را در مواقع ضروري به كار ببريد. هرچند كه بهترين گزينه در مواقعي كه چمن مصنوعي خانه يا محل كارتان دچار آسيب مي‌شود، مراجعه به شركت نصب كننده است. پيش از ورود به بحث، بد نيست اين نكته را بدانيد كه پايان تابستان و زماني كه پاييز در حال سرك كشيدن به خانه‌هاي ماست، بهترين زمان براي اجراي مراحل تعمير چمن مصنوعي به شمار مي‌رود. با اين توضيح، از شما دعوت مي‌كنيم گام به گام با مراحل ترميم چمن مصنوعي همراه شويد.

گام اول؛ جهت چمن را تعيين كنيد

تعيين جهت رديف بافت چمن مصنوعي اوّلين گام در ترميم هر بخشي از چمن مصنوعي است. رديف بافت به رديف‌هاي مختلفي از الياف پرزدار چمن گفته مي‌شود كه در پوشش پشتي چمن‌هاي مصنوعي به كار مي‌رود. اينكه بايد جهت رديف بافت چمن مصنوعي را تعيين كنيم از اين نظر مهم است كه قطعه تعويضي دقيقا بايد در همان جهت نصب شود. به علاوه الياف چمن مصنوعي نيز در مسيري يكسان بايد قرار گيرد كه اين مسئله هم به تعيين جهت رديف بافت چمن بستگي دارد.

 

گام دوم، جاروبرقي را دم دست بگذاريد

پيش از ورود به مرحله اصلي ترميم، بايد مواد پركننده موجود در چمن مصنوعي را با جارو برقي تميز كنيم. خارج كردن مواد پركننده داخل چمن مصنوعي باعث مي‌شود كه برش اوّليه به شكل دقيق‌تر، زيباتر و منظم تري صورت بگيرد.

 

گام سوم، از يك چاقوي تيز كمك بگيريد

براي پياده سازي روش‌هاي ترميم چمن مصنوعي، الياف به كار رفته در نقطه برش را جدا كنيد تا مطمئن شويد كه پوشش پشتي تكه چمن مصنوعي آسيب ديده، برداشته مي‌شود، و نه الياف آن. براي اين كار بايد از يك چاقوي تيز استفاده كنيد و پوشش پشتي چمن مصنوعي را از انتها جدا كرده و با چاقو، تكّه آسيب ديده را ببريد.

 

گام چهارم، استفاده از نوار چسب مخصوص

در اين مرحله بايد تكّه‌اي از نوار چسب آبي براي ادامه مراحل ترميم چمن مصنوعي را بريده، لوله كنيد و آن را در زير پوشش پشتي چمن مصنوعي قرار دهيد. سپس نوار چسب را باز كرده و در مركز قسمت آسيب ديده قرار دهيد و با ميخ هاي كوچك در جاي خود محكم كنيد. اگر اندازه قسمت آسيب ديده بزرگ باشد، به مقدار بيشتري از نوار چسب نياز خواهيد داشت. نكته مهم آنكه اگر تعمير چمن مصنوعي به خوبي انجام شود، مي‌توان طول عمر و استحكام چمن را حتي در شرايط آب و هوايي نامساعد نيز تضمين كرد.

نكته مهم در اين مرحله اين است كه با استفاده از نوار چسب مخصوص اين كار، الياف چمن مصنوعي را از پشت ببنديد تا مواد چسبنده با الياف چمن تماس پيدا نكند. اين عمل همچنين باعث مي شود تا تكّه‌اي را كه قرار است بچسبانيم، راحت تر برش دهيم. توصيه حرفه‌اي ما اين است كه از چسب مايع مخصوص چمن مصنوعي استفاده كنيد. اين محصول محل مورد نظر را بدون كثيف كاري مي‌چسباند. اگر چسب مخصوص چمن مصنوعي به درستي استفاده شود، شكاف يا تكه ترميم شده تا مدت‌هاي طولاني بدون عيب و نقص مي‌ماند.

براي مطالعه ادامه متن به ترميم و تعويض چمن مصنوعيمراجعه كنيد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: چمن مصنوعي،
موضوع:
[ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۴۰:۳۳ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی