طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب
طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

نصب چمن مصنوعي شامل موارد زير مي باشد:

 

۱. زير سازي:

a) زير سازي بر روي سطوح نرم يا نفوذ پذير با مواد نرم (ژئوتكس)

b) زير سازي بر روي سطوح نرم يا نفوذ پذير با مواد سخت

c) زير سازي بر روي سطوح سخت

۲. نصب و اجراي چمن مصنوعي

نصب و اجراي چمن مصنوعي :

 

نصب و اجراي چمن مصنوعي شايد يكي از راحت ترين نصب‌ها در زمينه تزئينات باشد، اما رعايت يكسري نكات در مورد نصب به شما كمك خواهد كرد تا كار را به بهترين نحو انجام دهيد. در ضمن يادآور مي‌شويم كه اگر نصب مورد نياز شما تخصصي باشد، مانند چمن‌هاي ورزشي يا نصب بر روي سطوح خاص با برشكاري‌هاي پيچيده قطعا پيشنهاد مي‌شود از كارشناس متخصص در زمينه نصب استفاده شود.

زير سازي چمن مصنوعي :

 

زيرسازي و مسطح سازي؛ مرحله‌ايست كه پيش از عمليات نصب و اجراي چمن مصنوعي صورت مي‌گيرد، كه داراي اهميت فوق العاده است.

لذا براي جلوگيري از صرف هزينه و وقت اضافه مربوط به ترميم و بازسازي ضروري است مراحل زير سازي را با دقت و وسواس بيشتري انجام دهيم تا علاوه بر صرفه جويي در هزينه، طول عمر چمن مصنوعي را نيز افزايش دهيم.

۱- زير سازي بر روي سطوح نفوذ پذير مانند خاك باغچه:

مراحل اجراي چمن مصنوعي

a) حذف فيزيكي پوشش گياهي و همه گياهان و رستني‌هاي موجود در محل. اين كار به وسيله تجهيزات متعارف انجام مي‌گيرد. در مواردي كه پوشش گياهي مقاوم در محل داشته باشيم از روش شيميايي و علف كش ها نيز استفاده مي‌شود.

b) مسطح و هموار كردن و كوبيدن سطح خاك.

c) پخش و هموار كردن ماسه ريز دانه و كوبيدن و فشرده كردن آن همراه با آبپاشي سطح به صورتي كه سطحي سخت و پايدار به وجود آيد.

d) پهن كردن ژئوتكستايل (ژئونت كامپوزيت)

۲- روش زير سازي در سطوح نرم و نفوذ پذير به شيوه ساخت سطح سخت:

مراحل اجراي چمن مصنوعي:

a) حذف فيزيكي يا شيميايي پوشش گياهي و بافت ريشه

b) كوبيدن و هموار كردن خاك به وسيله غلطك ويبره دار

c) اضافه كردن ۲ لايه شن و ماسه و خاك رس به صورت طبقاتي و كوبيدن آن

d) پخش كردن ملات سيمان معمولي و يا بتون مِگر بر روي سطح و اجراي شيب بندي مناسب و استاندارد به سمت كفشور يا نقاط خروج آب.

۳- روش نصب بر روي سطوح سخت:

اصولاً سطوح سخت را به عنوان بهترين زير سازي مي‌شناسند به عبارت ديگر در انواع زيرسازي تلاش مي كنيم تا به سطحي سخت براي اجراي چمن مصنوعي برسيم.

چند نكته مهم و كليدي در اين بخش وجود دارد:

سطح سخت مثل سيمان، سنگ و … نيازي به زير سازي ندارد مگر در مواقعي كه نيازي به اجراي سطحي براي شيب بندي مناسب براي نصب و اجراي چمن مصنوعي باشد.

چسب مورد استفاده در اجراي چمن مصنوعي حلال ايزوگام، آسفالت و قير است بنابراين براي اجراي چمن مصنوعي روي اين سطح نياز به زيرسازي مناسبي براي جلوگيري از تماس چسب با سطح مورد نظر خواهد بود.

جهت كسب اطلاعات بيشتر با كارشناسان ما تماس حاصل نمائيد.

 

شيوه نصب و اجراي چمن مصنوعي

 

در مرحله اول:

ابتدا رول هاي چمن مصنوعي را باز كرده و آن ها را روي زمين گسترده مي نمائيم . قواره‌هاي پهن شده چمن مصنوعي را با ديواره‌هاي محل مورد نظر يا لبه هاي كار ميزان كرده و الگوي برش خود را مشخص مي‌نمائيم.

نكته مهم در اين مرحله

بايد دقت داشته باشيم كه قواره‌ها به يك جهت پخش شود تا قواره‌هاي چمن مصنوعي به صورت تيره و روشن ديده نشود.

چسباندن چمن:

براي نصب چمن مصنوعي قواره‌هاي چمن مصنوعي را به آرامي تا نيمه آن پشت و رو مي‌كنيم و پس از آن با قلم مو بكينگ (لايه زيرين) مشكي رنگ چمن و زمين محل قرار گيري آن قواره چمن مصنوعي را آغشته به چسب مي‌نمائيم، پس از كمي خشك شدن چسب (در حدود ۱۵ دقيقه) قواره چمن مصنوعي را به حالت اول پهن كرده و با وارد آوردن فشار لبه‌هاي برش خورده چمن را با لبه‌هاي كار مماس مي‌كنيم نيمه ديگر قواره و قواره‌هاي ديگر چمن مصنوعي را به همين ترتيب با چسب به زمين فيكس مي‌نمائيم.

نكته مهم در اين مرحله:

اول اينكه در هنگام جمع و پهن كردن چمن بايد مراقب باشيم كه قواره‌ها جابجا نشوند كه تنظيم كردن مجدد آن كاري زمان برتر از قبل مي‌باشد.

مرحله برش چمن:

پس از پهن كردن قواره‌ها و تنظيم كردن چمن با كناره‌هاي كار ابتدا نوار زائد مشكي رنگ دور چمن را جدا نموده و پس از آن با برش‌هاي طولي و عرضي طبق الگوي لبه‌هاي محل نصب تكه‌هاي اضافي را جدا كرده و چمن را به حالت الگوي محل نصب در مي‌آوريم.

نكته مهم ر اين مرحله:

به علت چسبيده و فيكس نشدن قواره‌ها بر روي زمين برش‌ها به صورتي انجام مي‌شود كه فقط قواره‌ها در قالب مشخصي قرار گيرند. برش نهايي و فيكس كردن قواره‌ها با كناره‌هاي ديوار در مرحله پس از چسب زدن انجام مي‌گيرد.

نكته مهم در اين مرحله:

بايد دقت داشت كه حركت تيغ برش از بين الياف چمن عبور كنند تا به ساختار اصلي الياف آسيبي نرسد.

 

براي مطالعه ادامه متن به نصب چمن مصنوعيدر سايت چمنزار مراجعه كنيد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: چمن مصنوعي،
موضوع:
[ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۵۱:۲۳ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی