طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب
طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

استفاده از چمن مصنوعي، ضروري است، به چهار دليل!

پاسخ به اين پرسش كه به راستي چمن مصنوعي كالايي لوكس يا ضروري است؟ بستگي مستقيم دارد به نگرشي كه ما نسبت به زندگي و مشخصات محيط پيرامونمان داريم.

وبسايت چمنزار، علاوه بر اينكه انواع مختلفي از چمن مصنوعي را به مشتريان خود عرضه مي‌كند، نقش پل ارتباطي ميان مشاوران خبره و دوست داران چمن مصنوعي را نيز بر عهده دارد. از نگاه كارشناسي، استفاده از برخي عناصر و اجزاء دكوراتيو، در وهله نخست، تا حدي لوكس و مازاد بر نياز اوليه به نظر مي‌رسد اما زماني كه تصميم به ايجاد تغييري هيجان انگيز در محيط مي‌گيريم، متوجه مي‌شويم، بدون استفاده از چنين عناصري، اساسا نمي‌توانيم فضاي اطرافمان را متحول كنيم و درست در همينجاست كه عنصر تحول آفريني به نام چمن مصنوعي، توجه ما را به خود جلب مي‌كند.

برخلاف سوال‌هاي ترديدآميز برخي‌ها كه مي‌پرسند؛ چمن مصنوعي كالايي لوكس يا ضروري به حساب مي‌آيد؟ در واقع، تجربه نشان داده است كه چمن مصنوعي، كالايي لوكس به شمار نمي‌رود چراكه نه تنها رنگ سبز و با نشاط آن، ويو و چشم اندازي جذاب به وجود مي‌آورد بلكه اين عنصر طراحي محيط، قابليت تركيب و استفاده توأمان با چمن طبيعي را نيز دارد و به اين دليل، مي‌تواند شرايطي را فراهم آورد كه باعث تلطيف هوا نيز بشود. در پاسخ به اين پرسش بايد به چند نكته مهم و اساسي اشاره كرد:

استفاده از چمن مصنوعي؛ كمك به اقتصاد شهري

نكته اول اينكه هزينه ايجاد پارك‌هاي طبيعي همچون نگهداري آنها كاري است پرهزينه. اينكه در چنين دوره و زمانه‌اي، بتوانيم مردم را از خانه‌هايشان بيرون بكشيم تا وقت بيشتري را در پارك‌ها سپري كنند، خودش كار را دشوارتر مي‌كند. شايد بتوان راه‌هاي كم هزينه و ساده‌تري را براي تشويق مردم به خروج از خانه‌هايشان پيدا كرد؛ مثلا، ايجاد و توسعه فضاهاي سبز در نزديكترين مكان به محل زندگي آنها. طبعا مقامات دولتي و شهرداري‌ها، با ملاحظات زيادي براي چنين كاري مواجه هستند و ملاحظات مالي و اقتصادي در رأس آن قرار دارد. نگهداري چمن طبيعي، به دليل هزينه و نياز به نيروي انساني نگهدارنده، مي‌تواند محل تامل باشد. شايد استفاده از چمن مصنوعي، چنين ملاحظه‌اي را بسيار كمرنگ‌تر كند.

چمن مصنوعي و ماجراي صرفه جويي در مصرف آب

دومين مسئله اينكه، نمي‌توان ملاحظات زيست محيطي را ناديده گرفت. مثلا چمن طبيعي در تعديل درجه حرارت و كاهش آلودگي هوا موثّر است و اين كار از چمن و پارك مصنوعي برنمي‌آيد اما در عين حال، مصرف آب براي نگهداري چمن طبيعي، مسئله‌اي بسيار مهم تلقي مي‌گردد تا آنجا كه در برخي نقاط جهان، كاشت و نگهداري چمن طبيعي، به دليل كمبود آب، متوقف شده يا كاهش يافته است. ايران ما نيز با مسئله كمبود منابع آب مواجه است. در چنين شرايطي آيا همچنان بايد از خود بپرسيم كه « چمن مصنوعي كالايي لوكس يا ضروري ؟!»، مسلما پاسخ به اين سوال، روشن است، در شرايط بحراني آب، و در شرايطي كه نياز به فضاي سبز در شهرها، نيازي جدي است، استفاده از چمن مصنوعي، نيازي لوكس نيست، بلكه نيازي ضروري است.

آنجا كه چمن طبيعي امكان كاشت و نگهداري ندارد

مسئله بعدي و از ديگر مزاياي چمن مصنوعي مسئله شرايط اقليمي است. چمن طبيعي، در هر شرايط اقليمي و محيطي، به راحتي امكان كاشت و نگهداري ندارد، مثلا مناطق فوق العاده سردسير. آيا در چنين اقليمي‌هايي، بايد خود را از داشتن فضايي سبز و بانشاط محروم دانست؟ مسلما نه! چمن مصنوعي، پاسخي روشن و مثبت به چنين نيازي است. در واقع، برخورداري از طراوات مصنوعي بهتر از نبود آن است. در واقع، باز هم پاسخي قانع‌كننده براي سوالمان پيدا مي‌كنيم؛ اينكه چمن مصنوعي كالايي لوكس يا ضروري است؟ در اينجا نيز پاسخي روشن پيدا مي‌كند، در شرايطي كه امكان استفاده از چمن طبيعي وجود ندارد، چمن مصنوعي، كالايي كاملا ضروري به شمار مي آيد. جايي كه حيات درختان و چمن طبيعي در فصول سرد، دشوار است، مي‌توان از چمن مصنوعي و طبيعت بي‌جان بهره برد.

 

براي مطالعه ادامه متن به چمن مصنوعي كالايي لوكس يا ضروريمراجعه كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: چمن مصنوعي،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۳۱:۴۸ ] [ arg ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی